مجتمع مس سونگون محل تولید و رزق روزی است نه محل جناح بازی‌ها!

امام جمعه ورزقان گفت: کارگران اگر در حقشان اجحاف شده با اسناد به دفتر امام جمعه مراجعه کنند و اجازه سو استفاده از احساساتشان را ندهند.

به نقل از آناج، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه‌های این هفته با اشاره به حواشی معدن طلای اندریان اظهار داشت: مردم متدین اندریان ۲۷ شهید تقدیم میهن اسلامی کردند، نبای این مردم به قاچاق متهم کرد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی گفت: چند نفر که در دولت‌های گذشته در واگذاری معدن دست داشتند امروز پشت قضیه قاچاق سنگ طلا قرار دارند، لذا باید جلو این افراد گرفته شود تا تمام مشکلات این معدن از ریشه قطع گردد.

امام جمعه ورزقان به کمبود آب شرب در روستاها اشاره کرد و افزود: طی چند سال گذشته خشک سالی که اتفاق افتاده در کمبود آب شرب تاثیر گذار بوده، از مردم فهیم منطقه می خواهیم نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند و در مقابل از مسئولان شهرستان می‌خواهیم پروژه آبرسانی به ۶۵ روستا و شهر ورزقان تسریع یابد.

او همچنین گفت: برخی از شرکت‌های پیمانکاری با اتمام کار مجبور به تسویه نیروهای خود می‌شوند، به همین خاطر روزانه تعداد زیادی از جوانان جویای کار برای اشتغال به دفتر بنده مراجعه می‌کنند که باعث شرمندگی حقیر شده است، بر همین اساس احداث صنایع پایین دستی مس در ورزقان امری ضروریست تا اشتغال پایدار به وجود آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه ورزقان روی طلا و مس واقع شده است اما مردمانش در محرومیت زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول چهار سال حضور بنده در ورزقان هیچ گونه توسعه و پیشرفتی به چشم نمی‌خورد، تمام پروژه ها یا تعطیل هستند و یا لاک پشتی کار می‌شوند، اگر زیر ساخت‌های شهرستان به موقع توسعه می‌یافت امروز دچار مشکلات پر تعدادی نمی‌شدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمد ابراز داشت: احداث کمپ فرهنگی ورزشی ورزقان که قرار بود در سال ۹۸ شروع شود، متاسفانه تا امروز کلنگ‌زنی نشده است، شهرک صنعتی مس یکی دیگر از پروژه‌ها است که بخش زیادی از زمین‌های آن تملک شده اما تا امروز اقدام خاصی برای شروع آن صورت نگرفته و آینده این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و عملا جلو احداث صنایع پایین دستی در شهرستان گرفته شده است.

امام جمعه ورزقان از عدم توجه شرکت مس به ورزقان انتقاد کرد و گفت: قرار بود شرکت مس در جنگل‌های منطقه سایت اطفای حریق و در بزرگراه ورزقان – خواجه پایگاه امداد جاده‌ای احداث کند اما این پروژه‌ها با گذشت چند سال همچنان شروع نشدند.

وی متذکر شد: کم‌کاری مسئولان مورد قبول نیست! چه کسی باید مسائل و مشکلات منطقه را پیگیری کند؟! به جای اینکه تکمیل بزرگراه تا مرز نوردوز را پیگیری و قطعات ۶، ۷ و ۸ را شروع کنند، متاسفانه شهرستان را درگیر قطعه ۵ بزرگراه کردند که در آستانه اتمام یافتن قرار دارد، انتظار داریم مسئولان شهرستان هرچه سریع‌تر در راستای تسریع در عملیات پروژه‌ها و طرح‌ها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمد به اعتراض کارگران مس سونگون اشاره کرد و گفت: ماه‌ها قبل به مسئولان شهرستان تذکر دادیم از کارهای تبلیغاتی پرهیز و مشکلات کارگری را ریشه‌ای حل کنند، اما متاسفانه عمل نکردند و مشکلات کنونی به وجود آمد. موضوع اعتراض کارگران زحمت‌کش مجتمع مس سونگون را در چند روز گذشته به جد پیگیر بوده‌ام، طبق قوانین وزارت کار باید تمام حق و حقوق کارگران پرداخت شود و لاغیر.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه تعطیل شدن تولید به نفع هیچ کس نیست جز دشمنان انقلاب اسلامی گفت: از تمام کارگران درخواست می‌کنم اجازه ندهند از احساسات پاکشان سو استفاده ابزاری شود، شما سربازان واقعی امام خامنه‌ای هستید، اگر حقی از شما اجحاف شده باشد، با اسناد و مدارک به دفتر بنده مراجعه کنید، مطمئن باشید تا به نتیجه رسیدن موضوع و به دور از هیاهو پیگیری خواهم کرد. لذا خواهش می‌کنم تولید را از سر بگیرید و از راه قانونی پیگیر حق و حقوق قانونی خود شوید.

وی تأکید کرد: متاسفانه برخی‌ها مس سونگون را به حیات خلوت و محل کسب و کار خود تبدیل کردند، لذا مسئولان استانی و کشوری باید ورود کرده و جلو سیاسی‌کاری‌ها و سیاست‌زدگی‌های گرفته شود، مجتمع مس سونگون محل تولید و رزق روزی هزاران خانواده است نه محلی برای سیاست‌بازی‌ها و جناح‌بازی‌ها!

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمد با بیان اینکه کارگران زحمت‌کش برادران و فرزندان ما هستند، خواستار شد: شرکت مس باید در پرداخت حق و حقوق‌ها تجدیدنظر کند، گفته می‌شود فاصله حقوق‌ها در این مجتمع به ده‌ها میلیون تومان می‌رسد که اگر واقعیت داشته باشد کار پسندیده نیست و باید فورا اصلاح شود

امام جمعه ورزقان عنوان کرد: هیچ کس حق دادن وعده وعیدهای دروغین و پوشالی به کارگران را ندارد، اگر واقعا دنبال حل کردن مشکلات کارگری هستید، در مجلس شورای اسلامی مطرح کنید تا به قانون تبدیل شده و مشکلات کارگران زحمت‌کش رفع گردد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا