رسانه ها محلی برای تبلیغات شده اند

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه این آفت در رسانه ها وجود دارد که به محلی برای تبلیغات تبدیل شده اند و کاری به سود و زیان یا واقعیت داشتن مطالبی که منتشر می کنند، ندارند و به دنبال اهداف شخصی و کسب درآمد یا گاهی به دنبال باج خواهی هستند.

به گزارش ارک خبر،اله وردی دهقانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یاز اکو در خصوص سیاست رسانه تشریح کرد: من واقعاً بسیار خوشحالم که چنین پایگاهی وجود دارد که تمرکزش بر این نیست که از آن به عنوان منبع درآمده استفاده بکند. این امر باعث می¬شود که این پایگاه خبری سیاست¬زده و معامله¬گر نبوده و بتواند واقعیت¬ها را آنگونه که هست منعکس بکند. متأسفانه این آفت در رسانه¬ها وجود دارد که به محلی برای تبلیغات تبدیل شده¬اند و رسانه ها کاری به سود و زیان یا واقعیت داشتن مطالبی که منتشر می¬کنند، ندارند و به دنبال اهداف شخصی و کسب درآمد یا گاهی به دنبال باج خواهی هستند.

وی در خصوص نقش رسانه ها در جامعه گفت: رسانه¬ها در جامعه نقش بزرگی دارند، به نحوی که از یک طرف چشم تیزبین جامعه هستند و مشکلات و مسائل را می¬بینند و از طرف دیگر زبان گویای مردم هستند که مسائل و مشکلات را به مسئولان منتقل می¬کنند و مطالبات مردم را مطرح کرده و همچنین مسائل، دستاوردها، نقاط قوت و ضعف را تبیین می¬کنند و از این طریق راهکاری در اختیار مسئولان قرار می¬دهند.

مس سونگون ۶ میلیارد تن ذخیره مس دارد/ معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس کشور است

وی با اشاره به اینکه مس سونگون داری ۶ میلیارد تن ذخیره ی مس است، گفت: در مورد معدن مس سونگون، مطالعاتی که بنده روی این معدن انجام داده¬ام و داده¬ها و تحقیقاتی که در اختیار داریم نشان می¬دهد که قطعاً این معدن تا به امروز بیش از ۶ میلیارد تن ذخیره مس دارد؛ این ذخیره قطعاً تا ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تن قابل افزایش است، برای این کار لازم است اکتشافات معدن تکمیل شود. در این صورت شاهد این خواهیم بود که معدن مس ورزقان بزرگترین معدن مس دنیا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس کشور است. در سه سال گذشته تلاش ما این بود که جایگاه و مقدار ذخیره این معدن را بشناسانیم و خوشبختانه این اتفاق افتاده است. در حال حاضر ۵۶ درصد از مس قابل استحصال شرکت ملی مس از این معدن انجام می¬گیرد که با افزایش اکتشافات و ذخیره، این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

دهقانی در خصوص تبدیل معدن سونگون به یک شرکت گفت: بنده در سال اول در بدو ورود به مجلس به دنبال این بودم که این معدن به یک شرکت تبدیل شود. این کار به طرق مختلف قابل انجام بود، می¬شد با حفظ همان درصد و سهمی که از شرکت ملی مس دارد، آن را به یک شرکت و معدن مستقل تبدیل کنیم. اما نه شرکت ملی مس و نه نهادهای دیگر، اجازه این کار را نمی دادند.

وی ادامه داد: حتی می توانستیم آن را به یک هلدینگ تبدیل کنیم، به این صورت که شرکت ملی مس به عنوان یک شرکت مادر در تهران باشد و سه معدن اصلی این شرکت- یعنی معدن مس سونگون، معدن مس سرچشمه، و معدن مس شهر بابک- در قالب سه شرکت فعالیت بکنند. متأسفانه تا کنون این نیز محقق نشده است. در سال ۱۴۰۰ بعد از اینکه دولت جدید بر سر کار آمد به وزرای وقت مصوب کردیم که این شرکت تشکیل شود. لذا در سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان، این خبر اعلام شد. متأسفانه مدیرعامل وقت شرکت مس تا نوروز سال ۱۴۰۲ از تشکیل این شرکت طفره می‌رفت. ما چند بار با ایشان جلسه برگزار کردیم و صحبت کردیم، اما بهانه¬های واهی می¬آوردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا