نظارت عملی بر بازار 

* سؤزلوک: واژه نامه
– گؤز: چشم، مواظب
– گؤز آلتی: زیر نظر
_ گؤز آیدینلیق: چشم روشنی
– گؤزو دار : تنک نظر
– گؤزو قیپیق:
– گوزگو : آئینه
– گؤز یومماق: صرف نظر کردن، غمض عین
– گؤزله مک: انتطار کشیدن، مواظبت کردن
– گؤزلوک: محافظ چشم، عینک
– گؤزوم: عزیزم
– گؤزه: نقطه جوشیدن آب چشمه
– گؤزه تچی: نگهبان
– گؤزلننیلمز : امر غیر منتظر
-؛گؤزه گؤرونمز: نامرئی
– گؤزه گؤروشن: مرئی
-گؤزلنیلن : امر منتظر
– گؤزه ندریک: محافظ صورت حیوان
– گؤز : گردو
– گؤزو: آچیق
– گؤزو باغلی: چشم بسته
گؤزو یوموق: چشم بسته

* نظارت عملی بر بازار
آسیب های مادی با دستور و حرف مرتفع نمی شوند. دردهای ناشی از آسیب های مشهود در بازار که زندگی روز مره مردم بویژه مردم مستقر در حوزه وسیع فقر را تحت تاثیر مستقیم قرار می دهد، با اراده و دستور مسئولین معالجه پذیر نیستند. بعضی از مردم ظاهرا خیر خواه جامعه خود عامل ایجاد برخی از آسیب ها نیز هستند. لذا در حال حاضر رها کردن بازار نوعی باز کردن دست متخلفین و بستن دست و پای مردم عادی بی دفاع تلقی می شود. نصب اتیکت قیمت روی کالاها و الصاق نوشته و یا چسباندن برچسب حضور بازرسان در محل هایی از فروشگاه ها و مغازه ها می تواند نشانه حضور کنترل و اعمال نظارت مستمر بر بازار باشد. اینگونه اقدامات احتمالا در تنظیم بازار و هدایت فروشنده ها و حمایت خریداران مؤثر واقع می شود. و پر بازار سبب ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مردم گردد

*مضرات تبعیضات اجتماعی
تبعیض از طرف هرکس یا هر گروه و دولتی اعمال شود، مورد قبول نیست ، بلکه برخلاف شرع ، عرف ، قانون و به ویژه مخالف اصول اخلاقی و عدالت می باشد..
مخالفت با تبعیض بمعنای نفی فضایل نیست. .زیرا شناسایی فضایل در رشد انواع فضیلت ها پسنیدیده و مؤثر است.
اگر برتری جوئی ها به نفع عموم باشد مطلوب است. ولی تبعیضات نژادی، ملیتی، عقیدتی و فرهنگی بعلت داشتن تاثیرات سوء در زندگی انسان ها، مذموم و خلاف قانون و معیارهای مقبول دنیاست.
علت اغلب اختلافات و جنگ های گذشته و حال دراثر وجود انواع تبعیضات است. بعضی از تبعیضات باعث جدائی انسان ها از همدیگر و ایجاد انواع محرومیت های مادی و معنوی می شود. تبعیض های نامشروع و غیرقانونی از قبیل نقض حقوق بشر ، تبعیضات نژادی ، جنسیتی و عقیدتی در اغلب کشورها با شدت های متفاوت رایج است و منشا بسیاری از اختلافات و جنگ ها می باشد. .می توان گفت انواع قوانین و مقررات ، در ادیان و مکاتب اجتماعی اکثرا، برای رفع تبعیض ها و نابرابری ها تولید می شوند. ولی بسیاری از قوانین و مقررات در بعضی جاها بعلل مختلف یا اجرا نمی شوند و یا بد اجرا می شوند.
قوانین مربوط به رفع تبعیض نژادی ، حقوق بشری و آزادی بیان و عقیده جزو �

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا