وزیر فرهنگ : دولت اقدامات گسترده‌ای را برای تحقق عدالت فرهنگی آغاز کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهتمام دولت مردمی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور گفت: این وزارتخانه در دوره جدید فعالیت خود، اقدامات گسترده‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور آغاز کرده است.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی که در راستای ششمین سفر استانی خود، به آذربایجان‌شرقی سفر کرده است، در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان میانه افزود: دولت مردمی برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر نقاط ایران اسلامی اهتمام ویژه ای دارد.

وی، حضور مسئولان در بین مردم در سفرهای استانی را از دیگر رویکردهای اصلی دولت مردمی برشمرد و گفت: توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت انقلابی قرار دارد و تلاش ما نیز در راستای فراهم کردن زمینه های لازم برای محقق شدن این مقوله مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیدارهایش با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: دیدار با هنرمندان و اهالی فضل و فرهنگ یکی دیگر از عوامل تحقق عدالت فرهنگی به شمار می رود تا هنرمندانی که در حوزه فعالیت خود ممتاز هستند و تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، نیز دیده شوند.

اسماعیلی در ادامه به نهضت بازگشت به مساجد اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب زیرساخت مساجد به ماندگاری منجر می‌شود و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اهتمام ویژه‌ای برای احیای این نهضت دارد.

وی با اشاره به اینکه پویا شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد و نهضت بازگشت به مساجد از شعارهای اصلی دولت مردمی است، افزود: در راستای این طرح که برای ارتقای فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد لایجه ای را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شود و امیدواریم با همراهی نماینگان محترم مجلس زمینه تعالی بیشتر کانون ها فراهم شود.

وی با اشاره به تقویت بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان در دوره جدید، تصریح کرد: با مناطقی چون قفقاز که حوزه تمدنی ایران است، اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و در بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان سعی خواهیم کرد تا زمینه را برای تقویت این اشتراکات فرهنگی در خارج از مرزها با محوریت این بنیاد پایه‌ریزی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به تاسیس هنرستان موسیقی و فرهنگسرا در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: امتیاز تاسیس هنرستان موسیقی در میانه از سوی وزارت فرهنگ اعطا می‌شود و در صورت تخصیص مکان مناسب برای این مجموعه‌ها، وزارتخانه نیز برای تکمیل و ساخت آن همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای تقویت فعالیت های انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان میانه خبر داد و گفت: در راستای بیمه اهالی فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه شهرستان میانه، همکاری های لازم انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ در دومین روز سفر خود به شهرستان میانه امروز در نشستی با فرماندار و نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکلات فرهنگی هنری این شهر پرداخت؛ همچنین بازدید از مجتمع فرهنگی هنری فجر میانه که نیازمند بازسازی است و بازدید از سینمای قدیمی عصر جدید از دیگر برنامه‌ این سفر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا