حضور دو گروه منتخب جشنواره تئاتر رضوی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از حضور دو گروه منتخب جشنواره تئاتر رضوی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال خبر داد.

به گزارش ارک خبر،سیدقاسم ناظمی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی که با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان هنر تئاتر در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد “کوروش زارعی” دبیر جشنواره تئاتر فجر و داور پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، مقرر شد تا دو نمایش منتخب این دوره از جشنواره رضوی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور یابند.

وی تصریح کرد: این خبر مسرت‌بخش و اتفاق مبارکی است که در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی رقم خورده و امیدواریم که رایحه جشنواره رضوی در جشنواره فجر بوزد و این جشنواره با استانداردهایی که دوستان در حوزه داوری اعمال خواهند کرد به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های ملی در حوزه هنر فاخر  نمایش شناخته شود.

وی با اشاره به روند اجرای جشنواره، افزود: قرار بود که بر اساس وضعیت کرونایی، این جشنواره در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ برگزار شود اما براساس تصمیم اعضای شورای سیاست‌گذاری به این جمع‌بندی رسیدیم که جشنواره غیرحضوری و بدون حضور تماشاگر و مخاطب نمی‌تواند از تاثیرگذاری چندانی برخوردار باشد و از این رو با تغییر در زمان، اکنون شاهد برگزاری جشنواره با حضور و نفس گرم تماشاگران و هیات داوران و علاقمندان تئاتر هستیم.

ناظمی تصریح کرد: جشنواره‌ها به واسطه تعامل و تبادل تجربیات میان هنرمندان و مخاطبان می‌توانند تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال برای دومین بار به میزبانی آذربایجان‌شرقی از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه برگزار شده و طی آن ۱۲ نمایش به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا