هنرمندان برای پاسخگویی به نیاز مردم باید به سمت یادگیری رسمی هنر بروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اولویت این اداره کل در امر آموزش هنرمندان، گفت: هنرمندان برای پاسخگویی به نیاز مردم باید به سمت یادگیری رسمی هنر بروند.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا، سیدقاسم ناظمی، شامگاه یکشنبه در مراسم اجرای ارکستر پایان سال تحصیلی هنرستان‌های اقبال آذر و کوثر تبریز، افزود: آموزش رسمی هنر، مسیری است که هنرمندان آینده ما باید از این مسیر بگذرند و بدون توجه به آموزش رسمی هنر، امر ذوقی و شخصی نمی‌تواند در فضای حرفه‌ای جوابگوی همه قشرها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از آموزش و توسعه فضاهای آموزشی، اظهار داشت: در این راستا باید فضاهای جدیدی را به آموزش هنر اختصاص داد و در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان‌شرقی، مجوز تاسیس هنرستان در برخی شهرستان های استان صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه موسیقی در سطح استان از جمله شهرستان میانه، اتفاقات خوبی افتاده و امید است با تاسیس هنرستان فضای آموزشی متحول و فرصت‌های برابری برای همه هنرمندان ایجاد شود.

ناظمی، ادامه داد: در طول ایام همه گیری کرونا که محدودیت هایی ایجاد شده بود، از امر مهم آموزش غافل نشدیم و از فرصت ایجاد شده برای تجهیز هنرستانها استفاده و تقویت زیرساخت‌ها در اولویت در این حوزه قرار گرفت.

وی حضور اساتید برجسته و هنرمندان شاخص در هنرستانها را مغتنم دانست و یادآوری کرد: این اساتید زحمات زیادی را متحمل می‌شوند تا هنرجویان ما قدم های محکمتری در راستای تعالی هنر بردارند و امید است چراغ هنرستانها روشن بماند.

همزمان با پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ کنسرت ارکستر هنرجویی در سالن استاد اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این کنسرت، هنرجویان ارکستر موسیقی ایرانی ،آذربایجانی، کلاسیک و جهانی به اجرای قطعات مختلف تنظیم شده پرداختند.

هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز تخصصی ترین مرکز آموزش عالی موسیقی در شمالغرب کشور است که در دو رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می کند.

همچنین هنرستان هنرهای زیبای کوثر نیز در رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می‌پردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا