۴۱۷ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: ۴۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا، حسین حقایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ کرونایی جدید در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شدند و ۷۶ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه زیر نظر پزشکان قرار دارند، ضمن اینکه در این مدت یک نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون ۵۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسیناسیون را دریافت کردند و درصد واکسن تزریق شده به عنوان دز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها سپری شده، تنها ۲ درصد است.

۱۷.۱۶ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان شرقی تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند

حقایی با بیان اینکه ۱۷.۱۶ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان شرقی تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند، تاکید کرد: با توجه به شواهد علمی انجام واکسیناسیون بطور چشمگیری باعث کاهش ابتلا به موارد شدید بیماری و مرگ و میر می شود بر این اساس توصیه به انجام واکسیناسیون دز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها گذشته و نیز سایر گروه های سنی نیز نسبت به شروع و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: برنامه واکسیناسیون در تمام خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان در ساعات اداری انجام می شود و در ساعات غیر اداری و روز های تعطیل در مراکز منتخب و روزهای خاص بصورت سیاری انجام می شود که در سایت هر شبکه بهداشت و درمان شهرستان های تابعه استان و نیز بطور کلی در سایت مرکز بهداشت استان بارگذاری شده است.

بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر در افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله دارای بیماری زمینه ای است 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطر نشان کرد: بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر در افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله هاست که بیماری زمینه ای دارند.

حقایی یادآور شد: استفاده از ماسک بخصوص در فضای سربسته یا مسقف، جداسازی افراد علامتدار از  افراد سالم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با توجه به ایام، از روحانیون محترم، مسئولین گرامی هیات عزاداری و مداحان عزیز خواهشمندیم که موارد فوق را رعایت و ضرورت رعایت توصیه ها را اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا