نانوایی‌های آذربایجان شرقی رصد می‌شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: طرح رصد و پایش نانوایی‌ها به منظور نظارت و کنترل عملکرد آن ها در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ارک خبر،صمد حضرتی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حدود ۶ هزار و ۲۰۱ نانوایی در استان وجود دارد، افزود: این طرح از سوی گروه های مشترک بازرسی برای بررسی نحوه عملکرد سیستم کنترل نانوایی ها از طریق دستگاه های جدید کارتخوان که در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی عرضه خارج از شبکه آرد و نان در نانوایی ها نصب شده اند، اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در این طرح اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات دستگاه های کارتخوان جهت سهولت استفاده شهروندان از دستگاهها انجام و احتمال سوءاستفاده از آنها در طول اجرای طرح مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: با هوشمندسازی فروش نان و نصب دستگاه های کارتخوان در نانوایی ها جلوی بسیاری از تخلفات احتمالی مانند عرضه آرد خارج از شبکه در نانوایی های استان گرفته شد.
حضرتی، از مردم خواست هرنوع شکایت اعم از عدم عرضه نان، تعطیلی بی مورد نانوایی، گرانفروشی و یا تخلفات بهداشتی  را از طریق سامانه های تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ به ماموران تعزیرات استان گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش، ۶ هزار و ۱۶۵ واحد نانوایی مشمول آرد یارانه‌ای نوع یک و دو در آذربایجان شرقی فعال هستند و با احتساب این آمار به ازای هر ۶۵۰ نفر جمعیت استان یک واحد نانوایی مجاز در حال خدمت رسانی به مردم است.
ماهانه حدود ۳۵ هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی مجاز از طریق سامانه‌های آرد غله آذربایجان شرقی توزیع می‌شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا