نشت یابی ۱۰ هزار کیلومتر از شبکه گاز رسانی آذربایجان شرقی در سال جاری

مدير عامل شرکت گاز آذربايجان شرقي گفت: از ابتدای سال عمليات نشت يابی شبکه و تأسيسات گازرساني در 21 شهرستان استان به منظور حفظ و نگهداری و ارتقاي ايمنی گازرسانی انجام پذيرفته است.

به گزارش ارک خبر،مدیرعامل شرکت در این خصوص گفت: امسال ۱۰ هزار کیلومتراز شبکه،۲۵۶ هزار انشعاب و ۱۷۴ ایستگاه تقلیل فشار شهری و صنایع نشت یابی شده است.
نادر کمالی با اشاره به تدوین برنامه های مدون برای شناسایی و رفع نشتی ها، افزود: نشت یابی علاوه بر حفظ ایمنی گاز توزیعی، از عوامل مهم جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی می باشد.
وی ادامه داد: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملّی گاز ایران، بازرسی های برنامه ریزی شده از پروژه های فعال، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی در حال اجرا می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن علاوه بر نشت یابی و ثبت گزارش روزانه و ماهیانه موارد ناایمن شامل علمک معلق، حوضچه شیر بدون درپوش، علمک تصادفی  نیز در اسرع وقت گزارش و رفع عیب می شود.
وی عمل به مسؤولیت اجتماعی ترویج فرهنگ بهینه و ایمن از گاز طبیعی را وظیفه همگانی و بالاخص دست اندرکاران قلم و آگاهی در جامعه دانست و ادامه داد: امسال با یاری اصحاب قلم با تمام توان در کاهش حوادث ناشی از سهل انگاری مردم در بکارگیری گاز طبیعی تلاش خواهیم کرد.
کمالی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گاز استان در حوزه گازرسانی افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸/۲۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که با به ثمر رسیدن پروژه های گازرسانی در هفته دولت و سایر پروژه های در دست اجرا، بهره مندی روستایی به ۹۹ درصدافزایش خواهد یافت.
وی توضیح داد: در هفته دولت امسال، ۸۰ روستا گازدار شده و عملیات اجرایی در ۲۴ روستا آغاز می شود، همچنین امسال شاهد افتتاح دو پروژه عملیاتی شامل  خط تغذیه ۱۶ اینچ هشترود به مراغه به طول ۱۷ کیلومتر و جابجایی محل ایستگاه CGS مرند خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در حوزه گازرسانی به بخش های صنعتی اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ هزار مشترک صنعتی تحت پوشش گاز طبیعی بوده و ۲۱ درصد مصارف گاز در استان به بخش صنعتی اختصاص دارد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا