۲۲ هزار نفر زن سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که در بحث توانمندسازی و تشکیل گروه‌های همیاری، تسهیلات و وام‌های اشتغال خانگی همچنین در راستای کمک هزینه ودیعه مسکن و کمک های بلاعوض و لوازم ضروری منزل مورد حمایت بهزیستی قرار دارند. به

به گزارش ارک خبر،به نقل از آناج، فرگل صحاف صبح امروز در بازدید مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی از مراکز ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: در بحث تحکیم بنیان خانواده و سلامت اجتماعی و آرامش روانی خانواده علاوه بر اینکه در قالب سامانه تصمیم، مراکز مشاوره تحت نظارت با تائیدیه دادگستری در ۱۷ شهرستان  در حال فعالیت می‌باشند؛ مشاوران مرکز علامه امینی ۱۴۸۰ نیز از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان فعالیت ۴۱ نفر به صورت شبانه‌روزی در سه بخش مداخله در بحران، تلاش (بازپروری) و سلامت اورژانس اجتماعی تبریز گفت: در ۵ ماهه نخست امسال در فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳، سه هزار و ۲۲۲ تماس داشتیم.

پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از بحران‌های خانوادگی با انجام مداخلات مشاوره و راهنمائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهار مورد از فعالیت‌های حوزه‌های تخصصی  معاونت پیشگیری بهزیستی بودند که مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به آن اشاره کرد.

وی پوی غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال جهت پیشگیری از نابینایی در اثر تنبلی چشم، غربالگری شنوایی و کاشت حلزون برای کودکان کم شنوا و ناشنوا و پیشگیری از تولد نوزادان معلول دارای اختلالات ژنتیکی  را از اهم فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: درمان و کاهش اعتیاد و عدم برگشت به اعتیاد از برنامه‌های مهم بهزیستی می‌باشد و در همین زمینه ۷۶ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در استان وجود دارد.

صحاف با خاطرنشان کردن ساخت و افتتاح بیش از ۷۵۰ واحد مسکن مددجویی، تخصیص ۱۷۹ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در راستای توانمندسازی جامعه هدف  بیان کرد: ۲۲ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که در بحث توانمندسازی و تشکیل گروه‌های همیاری، تسهیلات و وام‌های اشتغال خانگی همچنین در راستای کمک هزینه ودیعه مسکن و کمک های بلاعوض و لوازم ضروری منزل مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

صحاف با بیان فعالیت  ۲۴ مرکز تخصصی هیأت امنایی برای ایتام و کودکان افزود: ۳۲۰ فرزند در این مراکز نگهداری می‌شوند و یک هزار و ۶۷۰ فرزند در کنار بستگان که دادگاه حضانت فرزندان را به آنها سپرده از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره‌مند  هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید نقش خدمات بهزیستی را در مداخلات فوریت‌های اجتماعی و دستیابی به سلامت اجتماعی مهم و اثرگذار خواند.

محمد اسداللهی در بازدید از مراکز ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی که به مناسبت هفته دولت انجام شد؛ خواستار بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

وی ضمن قدردانی از مددکاران و مشاوران شاغل در مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مرکز مشاوره علامه امینی ۱۴۸۰ تبریز ابراز داشت: فعالیت‌های ارزشمند بهزیستی در حوزه‌های حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی گسترده و متنوع بوده و نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد می‌باشد.

لازم به ذکر است، در این بازدید، معاون تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و دیگر کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا