دانش فنی تولید سه رقم زراعی دیم به شرکتی دانش‌بنیان انتقال یافت

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: با امضای قرارداد پنج ساله، امتیاز انحصاری و موقت تولید و تکثیر هسته‌های اولیه بذری ارقام پرپتانسیل جو رقم فردان، خلر رقم آراز و عدس رقم سپهر به شرکت دانش‌بنیان «بذرپژوه امنیت» در استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

به گزارش ارک خبر،خشنود علیزاده افزود: امتیاز انحصاری و موقت تولید و تکثیر هسته‌های اولیه بذری ارقام پرپتانسیل برای نخستین‌بار به یک شرکت دانش‌بنیان منتقل شده تا از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بیش از پیش استفاده شود.
به گفته وی شرکت‌های متقاضی این ارقام برای استان‌های دیگر می‌توانند جهت مشارکت و عقد قرارداد در تکثیر این ارقام و دیگر ارقام محصولات زراعی دیم این موسسه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در حال‌ حاضر موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با احتساب ارقام فوق دارای ۷۵ قرارداد فعال تکثیر بذر ارقام جدید گندم، جو، نخود، عدس، ماشک و گلرنگ با شرکت‌های خصوصی است و از مشارکت تمام شرکت‌های فعال در این زمینه نیز استقبال می‌کند.
به گزارش ایرنا رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور چندی پیش و در همایش سالیانه این موسسه نیز از جلب مشارکت حداکثری بخش خصوصی در زمینه ولید و تکثیر هسته‌های اولیه بذری خبر داده بود.
بخش ستادی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه و معاونت آن در کرمانشاه قرار دارد؛ این موسسه دارای پنج ایستگاه‌ اصلی در مناطق مختلف کشور است که نماینده آن اقلیم به شمار می‌رود.
ایستگاه تحقیقاتی «مراغه» نماینده اقلیم سرد، ایستگاه «قاملو» در کردستان نماینده اقلیم بسیار سرد، ایستگاه «سرارود» در کرمانشاه به عنوان نماینده اقلیم معتدل سرد، ایستگاه گچساران در کهکیلویه و بویراحمد نماینده اقلیم گرمسیری و ایستگاه «شیروان» در خراسان شمالی نماینده اقلیم معتدل سرد و خشک است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا