جزییات حادثه منجر به فوت مهسا امینی از زبان رییس پلیس پایتخت

رییس پلیس پایتخت جزییات حادثه منجر به فوت مهسا امینی را تشریح کرد و گفت: فرماندهی کل فراجا دستوراتی را در همان ساعات اولیه صادر و تأکید کردند تا تیم‌های بازرسی کل، موضوع را بررسی و اگر قصوری وجود دارد به صورت کامل بررسی شود.

به گزارش ارک خبر، مجازی را مورد توجه قرار ندهیم.
در خصوص علت مرگ تمام صحبت‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب است
مردم به مطالب و شایعات کذب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند
وی در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که اورژانس بیماران را به بیمارستان خصوصی منتقل نمی‌کند، گفت: ما هماهنگ کردیم این خانم به نزدیک‌ترین بیمارستان برده شود و هرچه در توان داشتیم گذاشتیم تا این خانم زنده بماند در خصوص علت مرگ تمام صحبت‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب است. من اظهارنظر نهایی در این خصوص ندارم چرا که کار من نیست و باید اجازه دهیم پزشکی قانونی اعلام نظر کند. به مردم نیز اعلام می‌کنیم به این مطالب و شایعات که کذب است در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند و بگذاریم که پزشکی قانونی نظر نهایی و علمی را بیان کند.
حتی تلنگر هم به خانم مهسا امینی زده نشده
سردار رحیمی عنوان کرد: قطعا حتی تلنگر هم به خانم مهسا امینی زده نشده و هیچ قصوری از سوی پلیس صورت نگرفته است. بی‌تردید افراد هنگامی که با گشت امنیت اخلاقی برخورد می‌کنند یک وضعیتی دارند و وقتی به داخل مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل می‌شوند طبیعتا وضعیت ظاهری دیگری دارند. بی‌تردید افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند اما ما این کار را نمی‌کنیم و برای آنها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم. عدم رعایت شئونات اسلامی بین دو تا شش ماه زندانی دارد اما ما آموزش مختصری می‌دهیم و تعهدی مبنی بر عدم تکرار این موضوع از افراد اخذ می‌کنیم.
رییس پلیس پایتخت ادامه داد: بی‌تردید واحدهای امنیتی گشت امنیت اخلاقی در خصوص رعایت شئونات اسلامی مسئول هستند کسانی که در محافل عمومی ظاهر می‌شوند و شئونات را رعایت نمی‌کنند به آنها تذکر داده می‌شود و این موضوع از وظایف پلیس و جزو قانون است. ۹۰ درصد کسانی که با پلیس امنیت اخلاقی برخورد می‌کنند و شئونات را رعایت نکردند به گونه‌ای با تذکر وضعیت را درست می‌کنند و ۱۰ درصد به داخل ون‌ها هدایت می‌شوند که از این میان نیز ۹ درصد در ون‌ها با تذکر مشکل‌شان حل می‌شود و در نهایت تنها یک درصد برای آموزش و برخوردهای قانونی به پلیس امنیت اخلاقی هدایت می‌شوند. اما برای این یک درصد به جای پرونده‌سازی و معرفی به مراجع قضایی در پلیس امنیت اخلاقی به صورت مرتب کلاس آموزشی برگزار می‌شود و تنها از آنها تعهد کتبی اخذ می‌شود. از سوی دیگر آموزش گروه‌های گشت امنیت اخلاقی که همگی پلیس هستند نیز به صورت مستمر دنبال می‌شوند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد افرادی که با گشت امنیت اخلاقی برخورد می‌کنند بالغ بر ۸۱ درصد تخلف آنها تکرار نمی‌شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا