هندبال انتخابی المپیک؛ ایران گام نخست را محکم برداشت

خبرگزاری ارک – تیم ملی هندبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک با قدرت و فاصله 8 گل، عمان را از پیش رو برداشت.

شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ از ساعت 17:30 امروز (شنبه) در سالن الدخیل دوحه به مصاف عمان رفتند و این تیم را با نتیجه 39 بر 31 مغلوب کردند.
سرمربی تیم ملی هندبال ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اصلی سعید حیدری راد، سجاد استکی، میلاد مسایلی، حسین حیدری پور، پوبا نوروزی نژاد، رضا رجبی و جلال کیانی به میدان فرستاد.
میلاد مسایلی و سجاد استکی در این بازی عملکرد درخشانی داشتند و برای ایران بیشترین گل ها را به ثمر رساندند.
در نیمه اول این بازی ملی پوشان ایران توانستند خیلی زود برتری خود را نسبت به حریف دیکته کنند و با فاصله 9-5 پیش بیافتند اما عمانی ها با درخواست وقت استراحت از سوی سرمربی تیمشان روند بازی را تغییر دادند و اختلاف را به یک گل رساندند. سپس نوبت اسماعیلاگیچ بود تا با درخواست وقت استراحت، شرایط را یک بار دیگر به سود تیم خود عوض کند و بازهم فاصله را به چهار امتیاز برساند. این فاصله تا پایان مسابقه به تدربج بیشتر شد و ایران تیم برتر میدان بود.
کوبل داوری ایسلندی که قضاوت این بازی را بر عهده داشت به علت اعتراضات سرمربی تیم ایران، وی را با کارت زرد جریمه کرد.
تیم ملی هندبال ایران در حالی در این مسابقه به پیروزی رسید که الله کرم استکی، علیرضا موسوی و دانیال کمیش نژاد سه بازیکن شاغل در اروپا را در اختیار نداشت و از میان لژیونرهای هندبال ایران، تنها سجاد استکی برای کشورمان به میدان رفت.
رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو، از امروز در دوحه قطر آغاز شده است و تا دوم آذر ادامه خواهد داشت.
قهرمان این رقابت ها به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک را کسب می کند و تیم های دوم و سوم به مرحله بعدی رقابت های انتخابی راه پیدا خواهند کرد.
تیم ملی هندبال ایران از ساعت 17:30 دوشنبه 25 آبان، دومین مسابقه خود در این دوره از رقابت ها را مقابل ازبکستان برگزار می کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا