برگزاری تور ایران-آذربایجان باعث غرور ملی است/ امیدوارم شاهد رقابت خوبی باشیم

رکابزن باتجربه تیم دانشگاه آزاد تبریز، برگزاری سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران-آذربایجان را باعث افتخار و غرور ملی عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از آناج، امیر کلاهدوز در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت خود در آستانه آغاز سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار داشت: خوشبختانه تمرینات خوبی داشتیم و به آمادگی مطلوبی رسیده‌ایم. با توجه به اینکه دانشگاه آزاد تبریز تیم میزبان مسابقات محسوب می‌شود، بار سنگینی روی دوش ما قرار دارد و باید تلاش کنیم تا از اعتبار و حیثیت دوچرخه‌سواری که سال‌هاست به ورزش اول آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است، دفاع کنیم.

وی افزود: تیم‌های خارجی خوبی در این دوره از مسابقات حضور دارند‌ که سربالارو هستند و امیدوارم شاهد رقابت خوبی باشیم. ما سعی خواهیم کرد تا بهترین عملکرمان را به نمایش بگذاریم و جام قهرمانی را در خانه نگه داریم.

این دوچرخه‌سوار تبریزی که از رکابزنان باسابقه تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان محسوب می‌شود، در مورد حضورش در دوره سی‌وپنجم این تور گفت: من در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار در تور ایران – آذربایجان شرکت کردم و امسال برای نهمین بار است که در این مسابقات رکاب خواهم زد.

کلاهدوز با اشاره به مقام‌هایی که در این تور بین‌المللی کسب کرده است، یادآور شد: من در نخستین حضورم توانستم عنوان بهترین رکابزن یا سلطان کوهستان در رده جوانان را کسب کنم و سابقه قهرمانی انفرادی در مرحله چهارم و همچنین تیمی در ادوار مسابقات را دارم.

ملی‌پوش و لژیونر پیشین دوچرخه‌سواری کشورمان برگزاری تور سی‌وپنجم را افتخاری بزرگ برای ایران و آذربایجان دانست و تصریح کرد: مسئولان فدراسیون و هیات دوچرخه‌سواری در کنار مدیران ورزش استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری تور سی‌وپنجم داشتند که جای تقدیر دارد. این باعث افتخار و غرور است که به‌عنوان اولین کشور آسیایی بعد از شیوع بیماری کرونا میزبان تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری هستیم.

وی در رابطه با اهمیت برگزاری این تور عنوان داشت: تور دوچرخه‌سواری لنکاوی مالزی که از سطح بالاتری برخوردار است، برگزار نمی‌شود. حتی برگزاری تور ایران-آذریایجان مورد توجه رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری قرار گرفت و او از این امر ابراز خوشنودی کرد.

این رکابزن تبریزی درعین حال متذکر شد: تداوم دوره‌های تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان حرکت بسیار خوبی در راستای پیشرفت این ورزش است به شرطی که منجر به حمایت از دوچرخه‌سواری شده و نگاه‌ها را نسبت به مساله تیمداری متمرکز سازد.

کلاهدوز در خاتمه تاکید کرد: برگزاری تور ایران-آذربایجان به رونق ورزش دوچرخه‌سواری کمک می‌کند و ازاین‌رو، به نوبه خودم از دکتر رسول هاشم‌کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور، ناصر هوشیار، مرد زحمتکش ورزش استان و رئیس کمیته فنی و اجرایی مسابقات و کلیه مسئولانی که تلاش کردند تا این تور احیاء شود، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا