۴۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان با حمایت دستگاه قضایی رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش ارک خبر،سرهنگ موسی عبدلی، روز پنجشنبه در گفت و گو افزود: در این مدت به دنبال تلاش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل و در اجرای ۳۲ فقره رفع فوری تصرف حدود ۲۶.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در اجرای ۲۲ مورد احکام قطعی از سوی مراجع قضایی نیز بیش از ۱۴.۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از مردم خواست بدون استعلام از مراجع ذی صلاح اقدام به خرید و فروش اراضی و ساخت و ساز نکنند چراکه اراضی ملی و دولتی خط قرمز یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی بوده و این یگان با هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در این اراضی برخورد قانونی می کند.

سرهنگ عبدلی، با بیان اینکه این یگان بر اساس اسناد، مدارک و مستندات قانونی با متصرفان اراضی ملی برخورد می کند، ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل آماده است به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه ای در خصوص ملی بودن و غیرملی بودن اراضی مورد معامله مردم که دارای شبهه بوده و فاقد سند مالکیت است و به آن ها خدمات ارایه کند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند اخذ استعلامات موقعیت اراضی از دستگاه های ذی صلاح زمانبر و هزینه بر است، یادآوری کرد: مردم می توانند حتی قبل از مراجعه به دستگاه های مربوط و اخذ استعلام های موقعیت مورد نیاز در ارتباط با اراضی مورد معامله، با مراجعه به این یگان از ملی و غیرملی بودن اراضی اطمینان کسب کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا