ماموریت ویژه سازمان بازرسی به بازرسان استان‌ها برای نظارت بر نحوه اجرای سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، بازرسان کل استان‌ها را مامور کرد که بر نحوه اجرای سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی رصد و نظارت داشته باشند.

به گزارش ارک خبر،احمد اسدیان با اشاره به فعالیت سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی (سپند) اظهار کرد: با توجه به آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب سال ۸۷ هیئت وزیران و ابلاغ دستور العمل اجرایی آن در سال ۹۷ توسط وزیر کشور، مدیریت و نظارت بر سرویس مدارس با تعیین تکلیف در دو بخش شهرداری‌ها و آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات و ایجاد شفافیت در حوزه‌های مالی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مکلف شده‌اند با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به ایجاد سامانه‌ای به منظور فعالیت تمامی ذی‌نفعان و دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی با اشاره به راه اندازی سامانه سپند از سال ۹۸ توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بازرسان کل استان‌ها را مکلف کرد که به منظور رصد و نظارت بر نحوه اجرای این امر و سامانه مذکور در سطح استان‌ها اقدام کنند.

اسدیان تاکید کرد: به طور حتم انتقال فرآیند اجرایی سرویس مدارس بر بستر سامانه سپند امکان سیستمی شدن فرآیندها، افزایش ایمنی سفر و امنیت دانش آموزان، سهولت نظارت و شفاف سازی مالی و نظارت مستمر والدین بر رفت و آمد دانش آموزان از طریق نرم افزار تلفن همراه را به همراه دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا