برنامه‌ریزی برای شناسایی جرائم نوظهور

مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مطالعات جرم‌شناسی و برنامه‌ریزی به منظور کاهش جرائم نوظهور و آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا قنبری» مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگویی درباره پیشگیری از جرائم نوظهور گفت: مطالعات جرم‌شناسی و برنامه‌ریزی به منظور کاهش جرائم نوظهور و آسیب‌های اجتماعی ضرورتی است که به صورت گسترده و دقیق فعال خواهد شد.

وی درباره مصادیق جرائم نوظهور ادامه داد: اولین مرحله‌ای که ما در این زمینه انجام می‌دهیم، شناسایی این جرائم نوظهور است. مرحله بعد از آن تعاریف قانونی این جرائم نوظهور است و به تبع متناسب با آن باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این جرائم نوظهور برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: در این رابطه نیز تعاملات خوبی با دستگاه‌ها صورت گرفته است، از جمله تفاهم‌نامه‌هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر، هلال احمر، شهرداری‌ تهران و سازمان بهزیستی کشور منعقد شده، البته این همکاری‌ها از قبل نیز ادامه داشته است. همچنین در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل استاندارد هستیم.

قنبری خاطرنشان کرد: در این خصوص با سایر نهادهایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توانند به ما کمک کنند، که مهمترین آن‌ها شورای اجتماعی وزارت کشور است، تعامل و همکاری خواهیم داشت.

وی همچنین درباره تدوین اطلس وقوع جرم گفت: این اطلس در مراحل تدوین است. البته به لحاظ حجم زیاد کار باید یک سری سامانه‌ها باهم تهاتر پیدا کنند تا این اطلس محقق شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه طراحی اطلس وقوع جرم با اطلس جغرافیایی کاملا متفاوت است، تصریح کرد: انشالله این لینک‌های ارتباطی برقرار شود این کار نیز انجام خواهد شد.

قنبری تاکید کرد: تدوین این اطلس باعث می‌شود متناسب با آن اقدامات لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم انجام داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا