مدیر امور برق منطقه سه اصفهان عنوان کرد:تلفات برق در اصفهان ۴.۲ درصد کاهش یافت/ اصلاح ۶۳ درصد از ساختار شبکه برق منطقه ۳ اصفهان

به گزارش ارک خبر:سعید رئوفی، با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان دارای ۱۴ منطقه از جمله ۹ منطقه شهری و چهار مدیریت شهرستانی، است گفت: امور برق منطقه سه اصفهان در مجموع ۱۳۲ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار داده است و به‌ تقریب حدود ۱۰ درصد از مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه محدوده عملیاتی امور برق غرب اصفهان ۸۵ کیلومتر مربع از این شهرستان را پوشش می‌دهد و در این محدوده با پنج مدیریت شهری و شهرداری‌های منطقه ۸، ۲، ۹، ۱۱ و ساماندهی ناژوان و مدیریت شهری خمینی شهر، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارد افزود: حدود ۸۰ درصد از مشترکان این منطقه خانگی هستند و پس از آن مشترکان سایر مصارف شامل مشاغل آزاد قرار دارند اما مشترکان بخش کشاورزی و صنعتی این منطقه تعداد کمی را دربرمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه فروش و واگذاری انشعاب در بخش خانگی در این منطقه در سالجاری ۱۲ رشد داشت و در بخش عمومی ۷درصد و در زمینه بهبود وضعیت روشنایی معابر نیز حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد افزود: این میزان کاهش تلفات با اعمال مدیریت صحیح مُحقق شده است، یکی از مهمترین موارد در رساندن انرژی با کیفیت و مطلوب به مصرف کنندگان، کاهش تلفات است

وی با اشاره به اینکه پیک بار سال ۱۴۰۱ را با موفقیت و بدون هرگونه خاموشی منازل پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: پیک بار امسال منطقه سه اصفهان(غرب اصفهان) معادل ۹۷ مگاوات بود که این پیک در روز پنجم مرداد سالجاری در دمای ۴۲ درجه سانتیگراد رُخ داد و بخوبی مدیریت شد. پیک بار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشت.

رئوفی با اشاره به اینکه  امسال ۵۴۵ تفاهمنامه همکاری در راستای مدیریت مصرف با مشترکان به امضا رسید افزود: شبکه‌های جدید احداثی بصورت کابل خودنگهدار انجام می‌شود، ۳۱۹ واحد مسکونی، اداری و تجاری در سالجاری با هزینه بیش از ۸۹ هزار و ۵۲ میلیون ریال برقدار شدند که کابل کشی آنها نیز بطور کامل انجام شده است.

وی با اشاره اصلاح ساختار شبکه و تبدیل سیم‌های مسی به شبکه کابل خودنگهدار در راستای کاهش تلفات برق افزود: ۵۷ کیلومتر از شبکه سیمی در این منطقه با هزینه بیش از ۲۴۸ هزار و ۹۲۴ میلیون ریال به شبکه کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

مدیر امور برق منطقه سه اصفهان افزود: ۴۵۰ کیلومتر مجموع شبکه سیمی موجود در این منطقه است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سه سال آینده بطور کامل به شبکه کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموع شبکه فشار ضعیف این منطقه حدود ۷۰۰ کیلومتر است که در سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر از آن به شبکه کابل خود نگهدار مجهز شده است و بخش باقیمانده آن نیز تا سه سال آینده تکمیل و به شبکه کابل تبدیل خواهد شد.

مدیر امور برق منطقه ۳ اصفهان با اعلام اینکه برای پروژه‌های عمرانی بودجه‌ای بالغ بر ۳۷۱ هزار و ۵۸۶ میلیون ریال صرف کرده‌ایم، بیان کرد: ۴ دستگاه ترانس هوایی نصب کردیم و در این راستا آمادگی خود را برای تابستان سال آینده اعلام کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا