محمد تقی رهبر: حجاب را کنار گذاشتید، بعدش چه؟ با حجاب در دهن آمریکا و بیگانگان بزنید

یک نماینده سابق مجلس به اصلاحات نیوز می‌گوید: کشور ما این همه شهید داده است، شهدایی که در ابتدایی وصیت نامه‌هایشان می‌نوشتند که خواهرم حجاب تو از خون من برای حفظ اسلام با اهمیت‌تر است. یا مثلا حجاب پرچم مبارزه با استکبار جهانی است. این خانومی که حجاب را رعایت می‌کند در دهن آمریکا و بیگانگان می‌زند.

به گزارش ارک خبر، به نقل از اصلاحات نیوز، حجت السلام محمد تقی رهبر فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس می‌گوید: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و در آن شکی نیست، اما قطعا شرایطی هم دارد. اینکه برای امر به معروف کننده ضرری نداشته باشد و همچنین روی طرف مقابل تاثیر مثبت داشته باشد. همچنین باید با نیت خالص باید امر به معروف انجام داد. امر به معروف به معنای فرمان دادن به کار خوب و جلوگیری از کار بد است.

وی ادامه داد: در قران نیز آیه‌ای برای همین موضوع داریم و وظایفی را متوجه حکومت کرده است. قران می‌فرماید ما به مردم امکانات دادیم تا امر به معروف و نهی از منکر کنند. حکومت ناظر همه جامعه است و جلوی فساد و سو استفاده، مشروب خواری و … را بگیرد. این‌ها منکراتی است که حکومت در قبال آن وظایفی دارد.

رهبر با بیان اینکه امر به معروف در همه ابعاد وجود دارد، گفت: مثلا کسی که نماز نمی‌خواند، شما به او می‌گویید عزیزم دوست دارم شما نماز خوان شوی، حالا یا آن فرد قبول می‌کند یا قبول نمی‌کند، شما دیگر وظیفه‌ای ندارید. افراد به صورت شخصی اگر به تاثیر گذاری امید دارند و شرایط محیا است، می‌توانند در کمال ادب و احترام امر به معروف کنند. از سوی دیگر حکومت رسانه، قدرت، تریبون و امکانات دارد و با توجه به شرایطی که دارد باید نهی از منکر کند، خصوصا منکراتی که در سطح عموم و جامعه سرایت می‌کند. مثلا فردی می‌خواهد شراب فروشی باز کند، خب نه شرع اجازه می‌دهد نه قانون. یا اینکه برخی افراد مثل همین حالا که حکم خدا را کنار گذاشته اند و سرهایشان را برهنه کرده اند. دراین شرایط حکومت نمی‌تواند صرفا ناظر باشد و وظیفه دارد که از طرق مختلفی همچون فرهنگ سازی، با آن‌ها مواجه شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: باید در رسانه‌ها و تریبون‌ها بگویند که این بی حجابی چقدر به جامعه و خانواده لطمه وارد می‌کند، هتک حیثیت می‌شود. کشور ما این همه شهید داده است، شهدایی که در ابتدایی وصیت نامه‌هایشان می‌نوشتند که خواهرم حجاب تو از خون من برای حفظ اسلام با اهمیت‌تر است. یا مثلا حجاب پرچم مبارزه با استکبار جهانی است. این خانومی که حجاب را رعایت می‌کند در دهن آمریکا و بیگانگان می‌زند. باید برای مردم فرهنگ سازی کرد، در صداوسیما هم نمی‌تواند این فرهنگ سازی صورت بگیرد، چون این افرادی که بی حجاب هستند و یا روزه خواری می‌کنند عمدتا صداوسیما را نمی‌بینند.

نماینده اسبق مجلس، با بیان اینکه حجاب برای زن حرمت و کرامت است، تصریح کرد: حجاب زن را از چشم‌های آلوده می‌پوشاند و مانع رشد زنان نیست. بسیاری از زنان موفق را می‌بینیم که حجابشان را رعایت کرده اند و جایگاه موفقی هم در جامعه دارند. حجاب زور زورکی نیست و حکمی است که باید برای آن‌ها توضیح داد و بعد از توضیح دیگر نباید لجاجت کنند و در سطح جامعه دهن کجی کنند و با اشاره بیگانگان و براندازان، حجابشان را کنار بگذارند. خب حالا روسریتان را کنار گذاشتید که چه؟ می‌خواهید چکار کنید؟ شما بچه مسلمان هستید و در کشور اسلامی هستید. در آمریکا از هر ۷ زن، یک نفر مورد تعرض قرار می‌گیرد. ما نمی‌خواهیم جامعه ما اینگونه باشد، می‌خواهیم زنان با کرامت به کارهایشان برسند، حالا یک روسری هم سرشان کنند، برای اینکه به بیگانگان بهانه نداده باشند. کم کم تابستان و فصل گرما می‎رسد و باید مراقبت بیشتری در حجاب داشته باشند.

وی ادامه داد: برخورد‌هایی مانند اتفاق مشهد اصلا قابل قبول نیست. به زنان حتی نباید توهین کرد، صرفا با زبان نرم و با احترام از آن‌ها بخواهیم که حجاب را رعایت کنند. اما یک جایی ممکن است دیگر این کار تشکیلاتی شود و برخی بخواهند ناهنجاری در جامعه ایجاد کنند. با این‌ها هم نوع برخورد بازهم تند و فیزیکی نیست. مثلا درفروشگاه، بانک و … به این بی حجاب‌ها خدمات ارائه ندهند. حالا اگر عده‌ای می‌خواهند نوکر بیگانگان باشند و حجاب را رعایت نکنند، حتی اگر قرار است جلب شوند و به دادگاه بروند هم باید با احترام این اتفاق صورت بگیرد. در اسلام توهین و برخورد جایی ندارد و افراد حق ندارند در جامعه راه بروند و با توهین و برخورد فیزیکی با زنان برخورد کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا