حمایت شهرداری اصفهان از ۲۸۰۰ مرکز فرهنگی

نورصالحی:

حمایت شهرداری اصفهان از ۲۸۰۰ مرکز فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از بهترین اقدامات انجام شده در سال گذشته مساعدت به مساجد و مراکز فرهنگی بود که در این راستا ۲۸۰۰ مرکز فرهنگی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ارک خبر، محمد نوصالحی  در نطق پیش از دستور هشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم سال جدید، برای نظام جمهوری اسلامی، کشور و شهر ما سرشار از خیر و برکت باشد.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی و تلاش مدیریت شهری برای پذیرایی از مسافران افزود: در این زمینه تلاش شد تا بستر اسکان مسافران در شهر به‌نحو مطلوب فراهم شود، در این راستا طی مراجعه‌ها و بازدیدهایی که در این روزها داشتیم، مشاهده کردیم زحمات به بار نشسته است و نوروز خوبی رقم خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان سبب ویژگی خاص نوروز امسال شد و با توجه به اینکه سه سال این تقارن ادامه دارد، پیشنهاد داریم که از تجربیات استفاده شود تا حرمت ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی متناسب با این ایام توسط معاونت فرهنگی شهرداری در نقاط مختلف شهر برگزار شد که امیدواریم رویدادهای مناسب در سال جاری نیز به خوبی ادامه پیدا کند.

نورصالحی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید، گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره مهار تورم و رشد تولید باید در عمل مورد توجه قرار گیرد؛ اگر قرار است به صورت جدی تورم مهار شود و سختی‌های سال قبل که معیشت اقشار ضعیف را دشوار کرد، در سال جاری وجود نداشته باشد، باید برنامه‌ریزی صحیح و مشخصی انجام داد و اقدامات هدف‌گذاری شده به مردم اعلام شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری نیز به نوبه خود در این زمینه تلاش می‌کند، زیرا همه بخش‌ها و آحاد مردم مسئولیت‌هایی برعهده دارند.

زنان حرمت ماه مبارک رمضان و حرمت شهر شهیدان را پاس بدارند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: حجاب یک امر قانونی و شرعی است و باید رعایت شود، امیدواریم زنانی که زندگی عفیفانه‌ای دارند و در جامعه کار می‌کنند و حضور دارند همین روند را ادامه دهند، اما تعداد محدودی نیز وجود دارند که حجاب را رعایت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند اگر بدانند پشت حرکتشان چه نقشه‌ها و دسیسه‌هایی وجود دارد، روش خود را عوض می‌کنند.

نورصالحی تأکید کرد: فضای شهر ما به عطر شهدا آکنده است و عموم مردم نیز فضای عفیفانه شهر را حفظ کرده‌اند، لذا ما در شورای اسلامی شهر درخواست داریم که زنان حرمت ماه مبارک رمضان و حرمت شهر شهیدان را پاس بدارند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین اقدامات انجام شده در سال گذشته مساعدت به مساجد و مراکز فرهنگی بود، گفت: در این راستا ۲۸۰۰ مرکز فرهنگی مورد حمایت قرار گرفته‌اند؛ در گذشته فعالیت مربوط به کمک به مساجد و مراکز فرهنگی محدود و نزدیک به صفر شده بود، اما در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات خوبی صورت گرفته و قرار است به‌نحو مطلوب‌تری ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از کسانی که تلاش کردند تا جریان آب در زاینده‌رود در نوروز و سال جدید پایدار بماند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم مسئولان استان تلاش کنند تا جریان آب در این رودخانه دائمی باشد؛ مدیریت شهری نیز در این زمینه با مشارکت مردم از هر تلاشی که امکان‌پذیر است، دریغ نمی‌کند.

دکمه بازگشت به بالا