آشنایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه با راهکارهای مصرف بهینه آب

از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه، در خانه فرهنگ آب با راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب آشنا شدند.

به گزارش ارک خبر:رئیس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان در برنامه رادیویی جاری حیات گفت: خانه فرهنگ آب در سال ۹۳ با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه تشکیل شد تا با همکاری سازمان های دولتی، غیر دولتی سازمان های مردم نهاد و پایگاه های بسیج زمینه های فرهنگ صحیح مصرف آب را در جامعه مهیا سازد.
زهره تشیعی افزود: درسال های اخیرخانه فرهنگ آب همکاری و تعامل با خانواده ها، کارگزاران و مجریان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، آموزش عالی ، بهزیستی، حوزه های علمیه در زمینه مدیریت تقاضا و کاهش مصرف آب را دردستور کار قرار داده است.
وی به اهمیت آموزش کودکان و نوجوانان در خصوص مدیریت مصرف آب پرداخت و اظهار داشت: دانش آموزان تاثیر پذیری بالایی دارند و می توانند از طریق آموزش هایی که فرا می گیرند، بر روی افراد دیگر نظیر اعضای خانواده و همسالان خود تاثیرگذار باشند و از این طریق می توان نسلی با آگاهی و حساسیت نسبت به منابع آبی پرورش داد.
رئیس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و مشارکت دادن دانش آموزان در طرح هایی مانند همیار یا حامی آب می تواند منجر به تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها شود اعلام کرد: با آگاهی دادن و ایجاد حساسیت بین دانش آموزان برای مصرف درست آب می توان زمینه های ارائه و تحقق ایده های خلاقانه برای ایجاد و طراحی راه های مصرف بهینه آب رقم زد.
تشیعی زنان را یکی دیگر از گروه هایی دانست که ترغیب آنان به مصرف درست آب می تواند نقش موثری در مدیریت مصرف داشته باشد. وی افزود: خانه فرهنگ آب اجرای طرح پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با توجه به جایگاه زنان در مدیریت مصرف خانواده را درستور کار خود قرارداد که درقالب این طرح بیش از ۱۰ هزار نفر از مادران و دختران با راهکارهای مدیریت مصرف آب آشنا شدند.
تشیعی فعالیت مروجین مصرف بهینه آب را یکی دیگر از اقدامات خانه فرهنگ در راستای مصرف درست آب برشمرد و اعلام کرد: همه ساله ۳۰۰ نفر از همکاران در سطح استان با شروع فصل گرما به صورت چهره به چهره به اصلاح رفتار مشترکین بد مصرف اقدام می نمایند که این امر در ترویج مصرف بهینه آب در گروه های مختلف جامعه بسیار اثر گذار است.
رئیس خانه فرهنگ آب به فعالیت کارگاه مدیریت مصرف آب پرداخت و تصریح کرد: در این کارگاه مراجعین به صورت عملی و مستقیم با لوازم و تجهیزات کم مصرف در محیط منزل و محل کار آشنا می شوند و تفاوت مصرف را درشیرآلات قدیمی و شیرآلات کم مصرف مشاهده می کنند این کارگاه مجهز به انواع شیرآلات کم مصرف سرویس بهداشتی، حمام،روشویی،آشپزخانه و…… است.
تشیعی در ادامه به کارگاه های آموزشی ویژه سنین مختلف اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در کارگاه های آموزشی گروه سنی پیش دبستانی به صورت غیر مستقیم و با استفاده از موسیقی، فیلم و انیمیشن تحت آموزش قرار می گیرند و سنین بالاتر از طریق آموزش های مستقیم توسط کارشناسان با مراحل تصفیه آب و مصرف درست آن آشنا می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا