در طرح «جهاد مخزن سازی» در استان اصفهان نیازمند کمک خیرین آبرسان هستیم

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه جهاد مخزن‌سازی در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای افزایش توان آبرسانی پایدار در شرایط خاص، نیازمند ساخت تعداد زیادی مخزن در مدت زمان کوتاه هستیم و این مهم تنها با کمک خیرین آبرسان محقق می گردد.
به گزارش ارک خبر:سید محسن صالح در نشست تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان ۱٫۵ میلیون انشعاب و ۲.۵ میلیون آحاد وجود دارد که آب مورد نیاز آنها در فصل زمستان کمتر از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است اما در دمای بالاتر از ۳۶ درجه میزان مصرف آب به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و با استمرار هوای گرم ارتفاع مخازن ذخیره آب افت می‌کند. در یک ماه و نیم گذشته دمای استان اصفهان بالای ۴۰ درجه و در شب‌ها به ۳۶ درجه و بیشتر می‌رسید.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در اصفهان عمده وسایل برودتی کولر آبی است و در شرایط گرما مصرف کولرهای آبی ۱۰ تا ۳۳ لیتر است که با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۲۰ لیتر برای هر کولر و این موضوع که در زمان‌های افزایش دما، یک کولر ۲۴ ساعته روشن است؛ هر کولر آبی بیش از ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند.
وی اضافه کرد: بنابراین روشن بودن هر کولر در یک منزل به منزله افزایش سه نفر به اعضای آن خانه است و در نتیجه روشن بودن ۲۴ ساعته کولرها در هوای گرم منجر به افزایش دو برابری مصرف آب می‌شود.
صالح ادامه داد: این کمبود آب با مدیریت فشار، مدیریت توزیع و زون بندی، مدیریت مصرف، فرهنگ سازی و تعویق مصارف غیر ضروری مدیریت می‌شود. کشور ما از فاز صرفه‌جویی گذشته است و ما باید بهینه مصرف کنیم.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه سیل نهوج در اردستان مشکلاتی را ایجاد کرد و با همت همکاران به سرعت رفع شد، تصریح کرد: در یکی از روستاهای اردستان در مناسبت مذهبی در یک روز جمعیت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد و در نتیجه با مشکل تأمین آب در چند روز مواجه شدیم. از مردم مناطقی که دچار مشکل شدند و چند روزی را در تابستان امسال به ویژه در ایام سوگواری اباعبدالله دچار کمبود آب و افت فشار شد، عذرخواهی می‌کنیم.
وی ادامه داد: امسال تعداد روزهایی که برخی مناطق با افت فشار آب مواجه شدند به کمتر از انگشتان یک دست رسید و بیشترین رضایتمندی را نسبت به سال‌های قبل داشتیم که ناشی از تلاش همکاران و ایجاد زیرساخت ارزشمند در بخش تله‌متری است. استفاده بهینه از این زیرساخت به کمک فناوری روز منجر به مدیریت بهینه منابع در روزهای سخت سال شد.
صالح گفت: هر ساله در زمان پیک مصرف با مشکل افت فشار در خیابان مولوی مواجه بودیم که امسال نقاط ضعف شبکه شناسایی و مشکل این منطقه حل خواهد شد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پروژه مخزن قائمیه برای تأمین آب بلوار شفق و خیابان قائمیه نیز در دستور کار است. گزارشات نشان می‌دهد مشکلات این منطقه کاهش یافته و با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکلات آن منطقه رفع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا