بهره برداری از مدول اول تصفیه خانه آب خوانسار در نیمه نخست سال آینده

در بازدید مدیر عامل و فرماندار از پروژه تصفیه خانه آب خوانسار اعلام شد:
بهره برداری از مدول اول تصفیه خانه آب خوانسار در نیمه نخست سال آینده

به گزارش ارک خبر:حسین اکبریان با بیان اینکه فاز اضطراری این پروژه در مدار بهره برداری قرار دارد خاطر نشان ساخت: در حال حاضر فار اضطراری تصفیه خانه آب خوانسار با ظرفیت ۸۰ لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار دارد و مابقی نیاز آبی شهر که حدود ۱۲۰ لیتر درثانیه است از طریق منابع محلی تامین می شود.
وی ضمن تاکید بر جهاد خدمت رسانی به مردم گفت: قرارداد جدید تصفیه خانه آب شرب خوانسار با مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان منعقد و اجرای عملیات طرح تکمیل سازه و تجهیزات الکترومکانیکال آن از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه تصفیه خانه آب خوانسار، آب شرب پایدار دو شهر و ۲۱ روستای شهرستان با مجموع جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر را تامین خواهد کرد، گفت: سیستم تصفیه آب در این تصفیه خانه از نوع متعارف با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است، این درحالیست که هم اکنون ۱۶ هزار مشترک آب در این شهرستان از خدمات آبفا بهره‌مند هستند.
اکبریان محدودیت منابع مالی را از چالش های موجود در زمینه اجرای به موقع این پروژه برشمرد و اظهار داشت: در سفر ریاست محترم جمهور به اصفهان مقرر شد اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات ماده ۵۶ و اعتبارات ملی تامین شود.
در ادامه مدیرعامل آبفای استان اصفهان از پروژه های اجرایی فاضلاب در سطح شهر بازدید کرد و گفت: باید با مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها، اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه با سرعت دنبال شود که در این میان اعضای شورای شهر و فرماندار در خصوص صدور مجوز حفاری باقیمانده شبکه و همچنین همراهی با مردم جهت صدور مجوز نصب قول همکاری و مساعدت دادند.
وی با اشاره به مشارکت و همکاری خیرین در اجرای پروژه های آبفا در منطقه گفت: قطعا با مشارکت خیرین، سرعت خدمات رسانی به مردم بیشتر می شود و فرماندار نیز قول مساعد جهت پیگیری در این زمینه را دادند.
عباسعلی علیخاصی، فرماندار نیز در خصوص مشارکت خیرین گفت: برای مشارکت خیرین به تعریف مدل مالی و مشخص کردن میزان مشارکت دولت در این پروژه ها نیاز می باشد.
در ادامه سفر مدیرعامل از حوزه علمیه ولیعصر (عج) بازدید به عمل آورد و آیت الله ابن الرضا، رئیس حوزه علمیه
رهنمودهایی در خصوص تامین پایدار آب خوانسار عنوان نمود و خواستار پیگیری موضوعات عمرانی شهرستان شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا