عزل ۱۲ مدیر متخلف در تبریز

رئیس اداره مراکز و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برخی مدارس غیردولتی شهریه خود را به صورت خود سرانه چندین برابر افزایش دادند که این افزایش شهریه ها از نظر وزارت آموزش و پرورش کاملا غیرقانونی بوده و در همین زمینه ۱۲ مدیر متخلف در سه ماهه اخیر عزل شده اند.

به گزارش ارک خبر،محسن محمدی، رئیس اداره مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه در حال حاضر یک هزارو ۲۵۵ مدرسه غیر دولتی در استان فعالیت دارد، گفت:  بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که می توان گفت حدود ۱۷ درصد مدارس استان را مدارس غیردولتی تشکیل می دهند. همچنین یک هزار و ۳۹۸ آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد که از این مجموعه مجوز فعالیت کسب می کنند.

وی در خصوص گلایه های والدین از شهریه های غیرمتعارف برخی از مدارس غیردولتی اظهار داشت: در چند وقت اخیر که پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی شروع شده است، متاسفانه برخی گزارش هایی در این خصوص رسیده است که در این زمینه باید اعلام کرد برخی چارچوب هایی وجود دارد که به مدارس ابلاغ کردیم اما برخی از آن ها شهریه خود را به صورت خود سرانه چندین برابر افزایش دادند که این افزایش شهریه ها از نظر وزارت آموزش و پرورش کاملا غیرقانونی است.

محمدی در ادامه افزود: برخی دانش آموزان که میان پایه هستند و یک سال را در مدرسه غیر دولتی تحصیل کردند جزء دانش آموزان مدارس غیردولتی محسوب می شوند و والدین با پرداخت مبلغ پیش پرداخت حضور فرزندان خود را در مدارس غیردولتی تثبیت می کنند و نیازی به پرداخت کامل شهریه در حال حضور وجود ندارد و پس از اعلام نرخ شهریه در سال جاری هزینه های خود را بصورت کامل می توانند پرداخت کنند.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مراکز آزاد استان همچنین با تاکید به برخورد با مدارس متخلف خاطر نشان کرد: اکیپ های بازدید از امروز فعال شده است و به صورت محسوس و نامحسوس بررسی خواهند کرد. اگر تخلف مدارس مبنی بر دریافت وجه غیرقانونی اثبات شود قطعا برخورد گسترده ای صورت خواهد گرفت. همچنین در سه ماهه اخیر ۱۲ مدیر متخلف عزل شده اند و این روند ادامه خواهد داشت. مدیران در جریان باشند که با هیچکس اغماض نخواهیم داشت و با وجود اینکه در جای خود از مدیران حمایت می کنیم در موارد تخلفی هم برخورد خواهیم کرد. از اولیای محترم نیز درخواست دارم اینگونه تخلفات را به ما گزارش دهند و حتما برگه قرارداد خود با مدارس را در دست داشته باشند. همچنین شماره تلفن ۳۵۲۶۲۹۴۹ مربوط به ناحیه اول،  ۳۵۵۴۳۲۶۷ مربوط به ناحیه دو، ۳۴۷۵۰۳۵۴ مربوط به ناحیه سه، ۳۳۲۹۷۷۸۲ و مربوط به ناحیه چهار و ۳۵۲۳۳۶۰۰ مربوط به  ناحیه پنج است که در کنار شماره تلفن های ۳۵۵۶۹۳۷۷ و ۳۵۵۳۸۰۵۱ آماده دریافت گزارشات تخلفات مدارس می باشد.

محمدی ادامه داد: متاسفانه برخوردهایی که با مدارس صورت می گیرد اطلاع رسانی نشده است و به همین خاطر مردم فکر می کنند هیچ برخوردی انجام نمی شود. در برخورد ها مدیران حداقل دو سال از فعالیت محروم می شوند و سعی خواهیم کرد با حمایت وزارت آموزش و پرورش موسسان مدارس را هم محروم کنیم. در حال حاضر نیز هیچ گونه دستوری برای افزایش شهریه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نداشتیم بنابراین هر مدرسه ای موظف است پوستر مربوط به شهریه را در دیوار مدرسه نصب کند و والدین نیز برای اطلاع از شهریه قانونی مدارس می توانند به نواحی آموزش و پرورش استان مراجعه و یا به اطلاعیه  های موجود در سایت این اداره توجه کنند.

وی در خصوص حقوق های بسیار پایین معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی گفت: متولی حقوق و دستمزد مربوط به اداره کار است. برخی مدیران و موسسان نسبت به پرداخت حق و حقوق کارکنان احساس وظیفه بیشتری می کنند و برخی دیگر هم حقوق و بیمه معلمان و کارکنان را پرداخت نمی کنند که در صورت شکایت کارکنان می توانیم به این موضوع ورود کنیم. البته برخی مدارس توانایی پرداخت کامل حقوق کارکنان را ندارند که در همین زمینه نمی توان مدارس را تحت فشار قرار داد و همین موضوع در کیفیت تحصیلی وخدمات آموزش تاثیرگذار خواهد بود.

محمدی در پایان اعلام کرد: این مجموعه در برخورد با متخلفان هیچگونه کوتاهی نخواهد کرد و مدیران هم شرایط را ایجاد نکنند که مجبوربه برخورد با این مدارس باشیم. دادستان تبریز نیز در این زمینه پیگیر بوده و در صورت معرفی مدارس قطعا برخورد شدیدتری خواهند داشت. اولیای محترم نیز حتما یک نسخه از قرارداد مدارس را در دست داشته باشند تا در صورت مشکل سندی برای ارائه داشته باشند. همچنین برنامه مصوب هفتگی موضوع مهمی است که والدین حتما به آن دقت کرده و از جزئیات آن اطلاعات کسب نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا