چگونگی لیگ یکی شدن تیم فوتبال مس سونگون

تیم فوتبال مس سونگون ورزقان که با خرید امتیاز تیم دسته دومی خلیج فارس بندر ماهشهر وارد رقابت های فصل ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ لیگ دسته ۲ شد با درخشش بازیکنان و کادر فنی و همچنین حمایت های باشگاه توانست با کسب عنوان نخست گروه یک لیگ ۲، جواز حضور در فصل بعدی رقابت های لیگ دسته یک کشور را کسب کند.

به گزارش ارک خبر،پس از انتصاب رسول خطیبی بازیکن و سرمربی نام آشنای فوتبال تبریز و ایران به عنوان مدیرعاملی باشگاه مس سونگون، این باشگاه تیمداری در رشته های مختلف ورزشی را توسعه داد و یکی از آنها، فوتبال بود که مورد علاقه و توجه خاص خطیبی نیز بود.

خطیبی در نخستین گام و برای اینکه پیشرفت باشگاه در این رشته ورزشی پرطرفدار را رقم بزند اقدام به خرید امتیاز دسته دومی کرد و بلافاصله با انتخاب کادر فنی، مسیر پیشرفت این تیم را بازتر و یوسف بخشی زاده را به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه معرفی و وی نیز محمود خرمزی، حیدر جعفری، رسول علیزاده، یوسف تقی پور و شهرام حاجب محمدی را به عنوان دستیاران خود انتخاب کرد و وارد کارزار رقابت های لیگ ۲ شد.

بازیکنانی که باشگاه مس سونگون برای حضور در این رقابت ها انتخاب و معرفی شدند ترکیبی از جوانان با انگیزه و باتجربه بود و شامل بخشی زاده عباس شیروند، آتیلا ابراهیم‌زاده، فواد صدرالدینی و وحید شیخ‌ویسی به عنوان دروازه بان، فردین عابدینی، حبیب گردانی، مهدی قریشی، ماهان احمدزاده، بهمن کامل، بهزاد نوروزی، ابراهیم مرادی، محمد شاهمحمدی، محمد سهراب‌نژاد و علی جلیل‌زاده به عنوان مدافع، علی فتحی، امیر عباسی، سعید مرادی، سروش احمدیان، محمد اصلانی، فردین سیفی‌پور، اتابک زارعی و احمد امیرکامدار به عنوان هافبک و علی پورمحمد، حسین قره‌داغی، سجاد رهبر، امیر کریم‌آذر، فرشاد بیابانی، محمدطاهر امینی، اکبر خداداده، صادق رضایی، حمید نوری و محمدحسین بایرامی به عنوان مهاجم بودند.

تیم فوتبال مس سونگون در این رقابت ها در گروه یک با تیم های فولاد نوین اهواز، فولاد هرمزگان، سپیدرود رشت، پاس همدان، شهید اورکی اسلامشهر، بعثت کرمانشاه، پانیک تالش، اسپاد الوند تهران، نود ارومیه، ایمان سبز شیراز، اترک بجنورد، ویستا توربین تهران و ماشین سازی تبریز (حذف و کناره گیری از رقابت ها) هم گروه شد که در پایان با ۱۷ برد، سه مساوی و چهار باخت و کسب ۵۴ امتیاز از ۲۴ بازی به عنوان تیم نخست و سهمیه مستقیم راهی لیگ یک شد.

تیم فوتبال مس سونگون در این رقابت ها در گروه یک با تیم های فولاد نوین اهواز، فولاد هرمزگان، سپیدرود رشت، پاس همدان، شهید اورکی اسلامشهر، بعثت کرمانشاه، پانیک تالش، اسپاد الوند تهران، نود ارومیه، ایمان سبز شیراز، اترک بجنورد، ویستا توربین تهران و ماشین سازی تبریز (حذف و کناره گیری از رقابت ها) هم گروه شد که در پایان با ۱۷ برد، سه مساوی و چهار باخت و کسب ۵۴ امتیاز از ۲۴ بازی به عنوان تیم نخست و سهمیه مستقیم راهی لیگ یک شد.

تیم فوتبال مس سونگون چگونه لیگ یکی شد؟

شاگردان بخشی زاده در مسیری که برای صعود به لیگ یک آغاز کردند در هفته نخست با قرعه ماشین سازی مواجه شدند اما این بازی انجام نشد و در ادامه ماشین سازی از رقابت ها کنار گذاشته شد و رقابت های گروه با حضور ۱۳ تیم برگزار شد.

نارنجی پوشان فوتبال آذربایجان در ادامه و در هفته دوم و سوم مقابل بعثت کرمانشاه و شهید اورکی اسلامشهر به ترتیب با نتایح ۲ بر ۲ و یک بر یک مساوی شدند اما در سه هفته بعدی اقتدار خود را به رُخ حریفان کشیدند و در هفته های چهارم تا ششم به ترتیب مقابل پاس همدان، سپید رود رشت و اسپاد الوند با نتایج یک بر صفر، یک بر صفر و پنج بر صفر برنده از زمین خارج شدند.

مسی ها نخستین شکست فصل خود را در هفته هفتم مقابل فولاد هرمزگان با نتیجه یک بر صفر متحمل شدند و اما در هفته های هشتم و نهم ۲ بر یک اترک بجنورد را شکست دادند و هفت بر یک ویستا توربین را مغلوب کردند.

دومین شکست مس سونگون در دور رفت رقابت های لیگ ۲، در هفته دهم مقابل جدی ترین رقیب مسی ها، فولاد نوین اهواز رقم خورد و شاگردان بخشی زاده در تبریز مقابل این تیم تن به شسکت یک بر صفر دادند تا رقابت میان این ۲ تیم وارد مرحله جدی تری شود.

مس سونگون پس از این شکست تا پایان دور رفت، یکه تازی کرد و در سه بازی بعدی خود مقابل تیم های نود ارومیه، ایمان سبز شیراز و پانیک تالش به ترتیب با نتایج ۲ بر صفر، یک بر صفر و سه بر صفر بنده شد و نیم فصل رقابت های لیگ ۲ را با هشت برد، ۲ تساوی و ۲ باخت و کسب ۲۶ امتیاز و رده دومی جدول به پایان برد.

با آغاز دور برگشت، شاگردان بخشی زاده برخلاف دور رفت، مقابل بعث کرمانشاه ۲ بر صفر برنده شدند اما در مصاف با شهید اورکی اسلامشهر با نتیجه ۲ بر یک بازنده و سومین باخت فصل را متحمل شدند.

مسی ها در ادامه رقابت ها مقابل پاس همدان، سپید رود رشت و اسپاد الوند برنده بازی شدند و مقابل فولاد هرمزگان تن به تساوی دادند تا همچنان شانس خود را برای صعود به لیگ یک حفظ کنند.

نماینده ورزقان در لیگ ۲، در هفته های بیست و یکم و دوم با برتری مقابل اترک بجنورد و ویستا توربین، به صدر جدول صعود کردند اما در هفته بیست و سوم مقابل جدی ترین رقیب خود فولاد نوین اهواز سه بر صفر بازنده شدند و جای خود را در صدر از دست دادند.

شاگردان بخشی زاده که نمی خواستند صعودشان به لیگ یک برای آنها آرزو شود در ادامه و سه هفته پایانی، مقتدرتر از هفته های قبل ظاهر شدند و با برتری در هر سه بازی مقابل نود ارومیه، ایمان سبز شیراز و پانیک تالش به عنوان قهرمانی گروه دست یافتند و به طور مستقیم راهی رقابت های لیگ یک در فصل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ شدند.

این تمامی مسیری بود که مس سونگون در طول هفت ماه پشت سر گذاشت و صعود به لیگ یک کمترین پاداش برای شاگردان بخشی زاده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا