کاهش ۱۰ تا ۱۶ درصدی قیمت خودروها/ فروشنده زیاد است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ضمن اشاره به کاهش ۱۰ تا حدودا ۱۶ درصدی قیمت خودروها در بازار نسبت به دو هفته پیش، تاکید کرد که در شرایط فعلی بازار از فروشنده اشباع شده، اما خریداری مراجعه نمی‌کند.

به گزارش ارک خبر،سعید موتمنی در گفت‌وگویی از کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد خبر داد و اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر آرام و سطح معاملات تقریباً به صفر رسیده است. فروشنده در بازار بسیار، اما خریدار مراجعه نمی‌کند و بازار بدون مشتری پیش می‌رود. روند کاهش قیمت‌ها که از دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و ۱۰ الی ۱۶ درصد کاهش قیمت در اکثر محصولات داخلی و مونتاژی محسوس است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: به طور مثال دنا اتوماتیک که تا یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان هم بالا رفته بود، اکنون به ٩٢٠ میلیون تومان رسیده، پژو ٢٠٧ دنده‌ای ‌پانوراما از ٩٢٠ میلیون تومان به ٧۵٠ میلیون تومان بازگشت. در خودروهای مونتاژی نیز تیگو ۸ پرومکس که تا چهار میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده بود، پس از کاهش قیمت‌ها تا سه میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان هم کاهش یافته است. فیدلیتی از دو میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان به دو میلیارد و ۵٠ میلیون تومان هم رسیده یا دیگنیتی از دو میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان به دو میلیارد و ٢۵٠ میلیون تومان رسید.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت در خودروها اعم از داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی هم دیده می‌شود. کاهش قیمت در محصولات سایپا در حدود ١٠ درصد است و در محصولات ایران‌خودرو هم همینطور که اشاره شد بین ١٠ تا بعضا ١۶ درصد کاهش قیمت دیده می‌شود.

موتمنی در مورد پیش‌بینی ادامه روند کاهشی، گفت: فعلا روند بازار کاهشی است و خریدار بسیار کم است؛ از سوی دیگر دارندگان خودرو تمایل به فروش محصول در اختیار خود دارند و فروشنده در بازار زیاد هست؛ بنابراین  برای فروش خودروی در اختیار، حاضرند قیمت را پایین بیاورند؛ چنانچه  روند واردات هم ادامه‌دار شود، تاثیر بیشتری بر کاهش قیمت خودروها در بازار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا