پاداش ۴۵ میلیارد تومانی مشترکین برق خانگی اصفهانی در سال گذشته

 

 

به گزارش ارک خبر :با نزدیک شدن فصل تابستان دغدغه ای که شهروندان را به خود مشغول می کند صرفه جویی در مصرف برق است که این امر کاهش هزینه در خانواده ها و همچنین کمک به صنعت در کشور را در برخواهد داشت .

برای کاهش مصرف برق کافی است چند نکته را در نظر بگیریم و بحران کمبود انرژی را به فرصت طلایی تبدیل کنیم .

زمان پیک مصرف برق از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۳ می باشد مشترکین خانگی می توانند زمان استفاده از وسایل برقی پر مصرف همچون اتو، ماشین لباسشویی و … را از ساعت پیک خارج کرده و به ساعات دیگری منتقل کنند.

از موارد دیگری که در طول تابستان به وفور دیده می شود روشن نمودن کولر همراه با در و پنجره باز است که تنها هدر رفتن برق و انرژی و بالا رفتن هزینه های برق را به دنبال دارد، نکته بسیار مهمی که در رابطه با کولر ها، در فصل تابستان حائز اهمیت است، سرویس کامل این وسایل قبل از شروع تابستان توسط متخصصین می باشد و نکته مهم دیگر برای کولر های گازی تنظیم درجه بر روی ۲۴ درجه می باشد که تنها با این اقدام صرفه جویی لازم در مصرف برق صورت می گیرد .

قرار دادن کولر های آبی در دور کند نیز بسیار در کاهش مصرف برق خانگی موثر است .

 

گاهی دیده می شود در مصارف خانگی قبض های بسیار سنگین صادر شده و پس از پیگیری کارشناسان برق متوجه می شوند مشترک چند یخچال قدیمی در منزل نگه داری می نمایدکه خود به دلیل فرسودگی و گاهی خرابی، برق بسیار مصرف می کند.

شرکت توزیع برق از سال گذشته طرح تشویقی پاداش صرفه جویی مشترکین را آغاز کرد هر مشترک به ازای یک کیلو وات ساعت مصرف زیر الگوی مصرف، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می کرد که امسال این عدد به ۴ برابر افزایش یافته و مشترکین به ازای هر کیلو وات صرفه جویی ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی دریافت می کنند .

به گفته مهندس مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق اصفهان

سال گذشته در بخش صنعت ۲۷ میلیارد تومان ، کشاورزی ۲ میلیارد تومان ، عمومی و اداری ۷۰۰ میلیون تومان، تجاری ۶۰۰ میلیون تومان و مولد های خود تامین ۴/۵ میلیارد تومان پاداش اختصاص یافت که جمعا ۳۵ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین پرداخت شده که این پاداش درقبوض برق این مشترکین به صورت بستانکار لحاظ می گردد .

 

مهندس صالحی معتقد است: همراهی بخش مصارف خانگی کمک بسزایی در صرفه جویی برق خواهدکرد؛ شرکت توزیع برق در این راستا کار فرهنگی و آموزش های خانواده ها را از طرح آموزشی در مدارس آغاز نموده است .

طرح صرفه جویی در ادارات نیز به صورت جدی دنبال می شود به طوری که در سال جاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کاری ادارات از ۶ صبح آغاز می شود و بر اساس مصوبه هیات ویزران در بند ۲ کلیه ادارات موظفند ۳۰ درصد برق مصرفی را نسبت به سال گذشته کاهش بدهند و ۶۰ درصد مصرف را نسبت به مصرف روز کاهش دهند .

همه این مباحث صرفه جویی در برق و منابع تجدید ناپذیر چه رویکرد های تشویقی و چه تنبیهی به فرهنگ سازی و آموزش پذیری شهروندان برمی گردد .

اگر باور داشته باشیم که با رعایت مصرف در ساعات پیک، استفاده صحیح از وسایل برقی چه کمک مفیدی به چرخه صنعت خواهد شد بیش از پیش در صرفه جویی مصرف اقدام می کنیم که باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی خواهد شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا