اختصاص اعتبار ویژه گردشگری به کلیبر

شهردار کلیبر گفت:در کنار مسائل و مشکلاتی که شهر کلیبر دارد، خدماتی که شهرداری می‌تواند برای گردشگران ارائه دهد در شان مهمانان نیست و امکانات ما برای عرضه به گردشگران، محدود است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا؛ پیام موسی پور، اظهار کرد: شهر کلیبر دارای جمعیت ۱۰ هزار نفری بوده و ۲۱۵ هکتار از مساحت شهرستان کلیبر در بخش مرکزی واقع شده است.

وی افزود: این شهر به دلیل قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی و به واسطه کوه‌هایی که از اطراف محاصره شده، دارای موقعیت خاص گردشگری است. بخش عمده جنگل‌های ارسباران با مساحت ۱۴۰ هزار هکتار که در قسمت شمالی آذربایجان شرقی واقع شده نیز در شهرستان کلیبر قرار دارد.

وی افزود: جنگل‌ها و مناظر زیبای طبیعی و سرسبز در شهرستان موقعیتی را فراهم کرده تا شهر کلیبر بتواند جزو مناطق خاص گردشگری به واسطه وجود منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: اکنون تعداد پنج هتل در شهر کلیبر فعالیت می‌کنند که بیشترین تعداد هتل استان را بعد از تبریز دارد و این موضوع نشان از کارایی و رتبه بالای گردشگری در کلیبر است.

موسی پور با بیان این‌که سالانه نزدیک به دو میلیون نفر از جاذبه‌های شهر کلیبر بازدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در کنار مسائل و مشکلاتی که شهر کلیبر دارد، خدماتی که شهرداری می‌تواند برای گردشگران ارائه دهد در شان مهمانان نیست و امکانات ما برای عرضه به گردشگران، محدود است.

وی تاکید کرد: خواهشمندیم که مسئولان استانی توجه ویژه‌ای به شهرهای گردشگرپذیری که از مرکز استان دور هستند و نیاز به توسعه دارند، اختصاص دهند تا با تخصیص اعتبارات ویژه گردشگری به این شهر، بتوان خدمات بهینه و رایگان در اختیار مردم قرار داده و حجم گردشگران را در منطقه ارتقا دهیم.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل و استعداد ویژه‌ اوقاف در کلیبر، اظهار کرد: بر اساس مطالبه عمومی مدیران شهرستانی در استفاده بهینه از اراضی اوقاف در این شهر، شهرداری وارد عمل شده و با توجه به ارتباطات خود با اوقاف و پذیرش خوب از سوی مدیران استانی اوقاف، برخی برنامه‌ها را عملیاتی کردیم.

شهردار کلیبر افزود: همکاری ما با اوقاف در سه بخش عملیات شده است. نخست مربوط به حمام قدیمی شهر می‌شود که مدت‌ها راکد مانده بود ولی اکنون به صورت اجاره به شهرداری واگذار شده است. دومین بخش نیز یک باب مدرسه مخروبه در کلیبر بوده که در راستای احیای این محیط، اقداماتی از طریق مصالحه و تهاتر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت یک باب مجتمع تجاری رفاهی در شهر کلیبر نیز نهایی شده و در دست اقدام قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به استعداد گردشگری در کلیبر، درخواست‌هایی از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از مجموعه اوقاف داشتیم تا این نهاد در حوزه گردشگری وارد عمل شود و در جهت ایجاد مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و هتل سرمایه گذاری کند که اکنون صحبت‌های اولیه آن انجام و موافقت اعلام شده و در حال ظرفیت سنجی هستیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا