برگزاری اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز در تبریز

با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان استانی، اجتماع 10 هزار نفری جوانان تمدن ساز به همت سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی برگزار گردید.

به گزارش ارک خبر،با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان استانی، اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز به همت سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی برگزار گردید.

به گزارش “اویاقلیق”، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، در این مراسم که همزمان با هفته هلال احمر برگزار گردید، محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس جمهور در سخنانی گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی از جنس غیرت، تجربه و اقدام به هنگام در مواقع بحرانی است و بالاتر از توان و ظرفیت خود کار می‌کند که در شرایط فعلی کشور به این روحیه نیاز داریم.

وی اظهار داشت: دشمن برای ایجاد ناامیدی در بین مردم و جوانان برنامه ریزی کرده و با راه انداختن انواع جنگ‌های ترکیبی، به دنبال از بین بردن روحیه امید در جامعه است که با وجود جوانان غیور و روحیه هلال احمری این آرزو را به گور خواهد بود.

معاون اجرائی رئیس جمهور با بیان اینکه هلال احمر یک نهاد متعالی است، خاطرنشان کرد: هلال احمر ایران همزمان که وظایف صلیب سرخ را انجام می دهد و ویژگی ها و مسئولیتهای این نهاد بین المللی را دارد، اما یک ویژگی بارز و تفاوت مهم هم دارد که نماد عزم، اراده، روحیه مومنانه، توانمند و مبتکرانه است.

منصوری از هلال احمر به عنوان نهادی مبنتی بر ظرفیت مردم یاد کرد و افزود: طبق فرمایشات رهبری، هر جا کار به مردم سپرده شد گره ها و مشکلات برطرف می‌شود و هلال احمر امروز این ویژگی بارز را دارد و رافع مشکلات است.

وی بیان کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی، چابک، چالاک و فعال است و بیش از یک میلیون عضو افتخاری دارد و این رمز موفقیت این نهاد در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده که فی‌نفسه ارزشمند است.

هلال احمر آذربایجان شرقی در مسیر تحول سازمانی و ساختاری

در این مراسم همچنین عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور به موقع و اقدام سریع یکی از ویژگی های هلال احمر است که در کمترین زمان در مناطق بحرانی حاضر می شوند و این امتیاز بزرگی برای هلال احمر است.

وی با اشاره به این‌که طی یک سال و نیم گذشته شاهد حوادثی چون زلزله خوی و همچنین وقوع زلزله در کشور دوست و برادر ترکیه بودیم، افزود: نیروهای توانمند و آموزش‌دیده هلال احمر ایران با انگیزه انقلابی و ایرانی در این رابطه به کمک شتافته و در اولین ساعات حادثه در مناطق حضور یافتند و خوش درخشیدند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هلال احمر استان در حال تحول سازمانی و ساختاری بزرگی است، گفت: این جمعیت به یکی از نمادهای حضور جوانان در عرصه های مختلف به ویژه امداد و نجات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تبریز و آذربایجان در ۵۰۰ سال گذشته مرکز تحولات تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در ایران و منطقه بوده و برای پاسبانی از این افتخار بزرگ، حضور جوانان در صحنه های انقلابی و امدادی بسیار موثر است.

ماموریت های بین المللی هلال احمر آذربایجان شرقی

حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در حوزه امداد و نجات، اظهار کرد: از زحمات شما عزیزان در طول سال‌های تاسیس هلال احمر قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که عملکرد جمعیت هلال در طول یکسال اخیر برکات بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته است، افزود: این خدمات منجر شد که جمعیت هلال احمر کشورمان نشان افتخار را از صلیب سرخ جهانی و رییس جمهوری کشور ترکیه دریافت کند.

منجم با تاکید بر این‌که هلال احمر یک جمعیت بوده و از بطن مردم است، اضافه کرد: تمام تلاش و همت ما در راستای خدمت رسانی به مردم است.

جوانان ایرانی در مسیر تمدن سازی و افتخارآفرینی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز در اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز تبریز گفت: جوانان ایرانی و اعضای جمعیت هلال احمر در جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن سازی و افتخارآفرینی حرکت می‌کنند و در حقیقت شما جوانان این تمدن‌سازی را به اثبات رسانده‌اید و آمار گویای این تاثیرگذاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی المدنی در این مراسم افزود: این شهر، زادگاه مفاخری است که نه تنها برای استان بلکه برای ایران و جهان اسلام و تشیع افتخار آفریده‌اند، علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم در جهان اسلام از این خطه برخاسته و همچنین علامه‌ها و شعرای برجسته‌ای در این دیار پرورش یافته‌اند که اتفاقات مبارکی را در جهان رقم زدند.

وی با تاکید بر این‌که شما جوانان جمعیت هلال احمر ویژگی رحمانی الهی را در وجود خود متجلی کردید، گفت: جمعیت هلال احمر در هر شرایطی و در غم و شادی در کنار انسان‌ها با هر ملیت و نژادی ایستاده است

حسینی المدنی با بیان این‌که جوانان و داوطلبان هلال احمر، امدادگران و نجات گران، آرمان جهانی را با کاشت نهال در عرصه حفاظت از محیط زیست با همکاری سازمان مناطبع طبیعی تغییر دادند، گفت: در آغاز نهضت درختکاری در کشور در کمتر از ۲۰ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نهال به دست جوانان کاشته شد و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد که پیش از این در اختیار کشور ترکیه بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خطاب به جمعیت جوانان هلال احمر با تاکید بر این‌که شما جوانان افتخارآفرین و تمدن‌ساز هستید، ادامه داد: با همت والای  شما عزیزان تمدنی را مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، عدالت، کرامت، مهربانی، صلح و امنیت و احترام به همه انسان‌ها که بر گرفته از فطرت الهی شما است، خواهیم ساخت.

وی با اشاره به مجاهدت‌های جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: جوانان غیور هلال احمر در تعطیلات نوروزی در پست‌های مختلف امدادی حضور یافته و تلاش کردند تا خدای ناکرده شادی انسانی به غم تبدیل نشود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با قدردانی از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در راستای افزایش جمعیت جوانان هلال احمر از ۱۷ هزار نفر به ۷۷ هزار نفر، گفت: همچنین، جمعیت هفت هزار نفری دوطلبان نیز به ۲۷ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که حامل پیغامی ارزشمند از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به شما جوانان هلال احمری هستم، افزود: زمانی که گزارش عملکرد خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر را محضر رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم، ایشان پیامی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ابلاغ فرموند که سلام من را به همه اعضای جمعیت هلال احمر برسانید و به همه آنان از طرف من خداقوت بگویید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا