تبلیغ بنزین یورو۵ برای فرار از پاسخگویی و شفاف سازی!

با وجود ابهامات زیست محیطی و مدیریتی بسیار، مدیرعامل پالایشگاه تبریز، با تبلیغ تولید بنزین یورو5، به دنبال فرار از پاسخگویی است!

به گزارش ارک خبر،با وجود ابهامات زیست محیطی و مدیریتی بسیار، مدیرعامل پالایشگاه تبریز، با تبلیغ تولید بنزین یورو۵، به دنبال فرار از پاسخگویی است!

در شرایطی که همچنان نگرانی های عمومی از تداوم آلایندگی صنایع بزرگ استان از جمله پالایشگاه تبریز در صدر مهم ترین مطالبات رسانه ای و مردمی قرار دارد و پیش تر نیز در این خصوص مطالبی در برخی رسانه ها منتشر گردیده، مدیرعامل پالایشگاه تبریز در اقدامی تعجب برانگیز، رپرتاژهای خبری و تبلیغاتی را جایگزین پاسخگویی و شفاف سازی پیرامون آلاینده بودن پالایشگاه کرد!

به گزارش «اویاقلیق»، غلامرضا باقری، مدیرعامل پالایشگاه تبریز، اخیرا و در مصاحبه ای کاملا تبلیغاتی و دقیقا بعد از طرح برخی انتقادات از مدیریت ۷ ساله و به دور از اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص این مجموعه، از در ارایه عملکرد درآمده است، با این تفاوت که هیچ اشاره ای به ابهامات مربوط به آلاینده بودن پالایشگاه تبریز نکرده است!

متاسفانه، حاکمیت مدیریت یک سویه، بسته، طولانی مدت و گریزان از اطلاع رسانی و گزارش دهی به مردم و رسانه ها در مجموعه پالایشگاه تبریز، جدای از این که منشاء رواج و نهادینه شدن ساز و کارها های مدیریتی و تصمیم گیری سلیقه ای، مبتنی بر رای و نظر عده ای محدود به نام هیات مدیره بوده؛ در بعدی دیگر، راه را برای واگذاری برخی پیمان ها و پروژه های فنی، مهندسی و تخصصی، به برخی شرکت های خاص و معمولا تکراری و واحد، بدون لحاظ شاخص های قانونی و ایجاد فضای عادلانه و رقابتی باز کرده است.

از دیگر سو، این شرکت علی رغم آلاینده بودن و وجود بسیاری از مشکلات و چالش های زیست محیطی، همچنان از ایفای تعهدات و وظایف و مسوولیت های اجتماعی قانونی خود استنکاف کرده و دست کم، گزارشی شفاف و مستند در خصوص ایفای این وظایف ارایه نمی کند.

مهم تر از این مسایل، تداوم مدیریت «غلامرضا باقری»، مدیرعامل پالایشگاه تبریز که از سال ۹۵ عهده دار این مسوولیت است و یادگار دولت قبل در این مجموعه به شمار می رود، آن هم با وجود ابهامات و عملکردی و ضعف ها و مسایل مربوط به آلاینده بودن این شرکت و همچنین، ابهامات مربوط به میزان درآمدزایی و قراردادهای پیمانکاری، از آن دست سوالاتی است که می بایست پیرامون دلایل آن ها توضیح داده شود؛ وگرنه هزار رپرتاژ اینچنینی و تبلیغی در رسانه های دولتی، نه گره گشای مشکلات زیست محیطی پالایشگاه می تواند باشد و نه، برای مردم نان و آب می شود …

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا