تبریز انسان‌محور، هدف‌گذاری مدیریت شهری در سال جاری

طراحی شهری در دنیای امروز بیشتر بر حضور انسان در فضاهای شهری تعریف شده است تا پروژه‌های زمخت و بی روح که تنها کارکرد آنها کاهش ترافیک و یا رفع تکلیف مدیران است.

به گزارش ارک خبر،پیاده راه مقصودیه در راستای انسان‌محور کردن معابر بافت تاریخی شهر، پروژه‌های مهم و ارزشمندی قلمداد می‌شوند.

همچنین سنگفرش کوچه پاساژ، کوچه ثبت، میرزا رضا دالانی نیز در سال جاری توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز اجرا و به اتمام رسیده است.

احیای فرش‌سنگ میدان شهید بهشتی

فرش سنگی میدان شهید بهشتی تبریز برگرفته شده از طرح فرش تبریز است که با هدف ایجاد منظر شهری در مرکز شهر، با نگاه به پیشینه و شهرت جهانی فرش تبریز در دهه هشتاد طراحی و اجرا شده است ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی و عدم نگهداری شایسته بخشی از آن به مرور زمان تخریب شده بود.

طی ماه‌های گذشته عملیات مرمت این فرش سنگی مطابق نقشه اولیه فرش، آغاز شده و به عنوان اولین و بزرگترین فرش سنگی جهان مرمت و معرفی خواهد شد.

سنگ‌فرش معابر، گامی نوین در مسیرگشایی

استفاده از سنگ‌فرش به جای آسفالت معابر شهری علاوه بر دوام بالا، زیبایی بصری محیط را نیز افزایش می‌دهد و در این راستا شهرداری تبریز سنگفرش برخی از معابر را در دستور کار قرار کرده است.

خیابان آرامیان، کوچه ثبت، مقصودیه، ارک و خیابان سجادیه شمالی معابری هستند که سنگفرش شده‌اند.

همچنین مسیرگشایی شهید علیپور نیز با طراحی منحصربه فرد خود شامل سنگفرش پیاده‌رروها در دست اجرا است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سنگفرش معابر علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری در بهسازی معابر، در حوزه زیبایی بصری نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و می‌تواند به مرجعی برای گردشگران داخلی و خارجی نیز تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا