امام جمعه تبریز: آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران تلاش می کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شواهد حاکی از آن است که رییس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران تلاش می کند و این نشانگر رسیدن پیام ایران به غرب است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: پیام اقتدار ایران قوی، پررنگ‌ترین موضوع هفته بود دشمنان به پیشرفت‌های کشورمان اعتراف کردند و یکی از نشریه‌های آلمانی با اشاره به گسترش ظرفیت صادرات ایران، اعلام کرد که آمارهای بین‌المللی از اوج‌گیری صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بالای ۱.۵ بشکه در روز خبر می دهد.

وی با اشاره به آشوب‌های پاییز سال گذشته در کشور و اینکه این جریانات بزرگترین امید دشمن به براندازی نظام بود، گفت: با هدایت رهبری و ایستادگی مردم همه این نقشه ها باطل شد و بعد از گرایش کشورهای منطقه به تعامل با ایران، امروز شاهد رغبت کشورهای اروپایی و پیام و پسغام آمریکا برای توافق با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه این یک بعد قضیه است، افزود: بعد دیگر و اصلی این است که باید در داخل نیز رفاه و معیشت مردم را ارتقا داد زیرا اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم باز دشمن به طمع خواهد افتاد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دولت و مجلس در این راستا وظایف سنگینی دارند اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم دشمن از این راه وارد می شود از این‌رو راه واکسینه کشور از توطئه ارتقا رفاه و امنیت اقتصادی است.

وی همچنین به توهین به قرآن کریم در سوئد اشاره کرد و گفت: این هفته شاهد اقدام موهن و نفرت‌انگیز در دولت سوئد بودیم که هیچ سنخیتی با آزادی بیان ندارد و همه اینها بهانه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی و بهانه حمایت از آزادی بیان، مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی را انتخاب کردند و با وجود شعار حقوق بشر به حقوق جامعه بزرگ مسلمانان تعدی می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ترغیب به خشونت و نفرت‌پراکنی نسبتی با آزادی بیان ندارد و جامعه جهانی باید یک صدا در مقابل اقدامات موهن کشورهای مدنظر که دم از حقوق بشر می‌زنند، بایستد.

 

امام جمعه تبریز همچنین به دیدار کارکنان قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات و تاکیدات رهبری اشاره و اظهار کرد: ایشان در این دیدار نکته بسیار مهمی را اشاره کردند که آن معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول بود که آن را از منشا بزرگ فساد نامیدند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه منظور از معاملات غیررسمی همان قولنامه‌هاست که اینها همگی نقاط ضعف حکمرانی کشور است، افزود: بسترسازی برای انجام فسادهایی مانند زمین‌خواری، پول‌شویی و حتی فرار مالیاتی به بلای جان اقتصاد کشور تبدیل شده است از این‌رو بی‌اعتباری این اسناد و افزایش اعتبار اسناد رسمی، اصلی‌ترین راه مبارزه با فسادهای کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ عید غدیر محور امنیت جهانی است، گفت: قرآن مجید امنیت را نعمت بزرگی دانسته است؛ امنیت نباشد اقتصاد سالم نیز ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: غدیر ۲ جنبه دارد این ماجرا فقط نصب جانشین نیست بلکه توجه دادن جامعه به مساله امامت و ولایت است، بر این اساس باید عید غدیر را با عظمت برگزار کرد زیرا زنده نگه داشتن غدیر، زنده نگه داشتن اسلام است.

وی همچنین به روز قلم اشاره کرد و گفت: این روز را به اهالی قلم و نویسندگان تبریک عرض می‌کنم، ما باید مواظب نویسندگان و اهل قلم باشیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یک کتاب در ارتباط با والد رهبر معظم انقلاب نوشته شده است؛ این هفته سالگرد پدر رهبر انقلاب است از این‌رو این مراسم در مسجد جامع تبریز، مدرسه طالبیه رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه والد رهبر انقلاب در مسجد جامع و مسجد کریم خان اقامه نماز کرده‌اند از این‌رو مراسم رونمایی در این مسجد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز همچنین نمازگزاران مومن و انقلابی این شهر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا