تبریز میزبان مرحله منطقه ای جشنواره موسیقی نواحی ایران شد

مسوول مجموعه فرهنگی و هنری تربیت "تئاتر شهر تبریز" گفت: مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ۱۴ تا ۱۷ تیرماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ارک خبر،نرجس ابراهیمی اظهار کرد: این دوره از جشنواره به صورت غیررقابتی و در ۲ مرحله منطقه ای و ملی – بین المللی و در ۲ بخش پژوهش و اجرا برگزار می شود و هنرمندان منطقه سه شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در تبریز به روی صحنه می روند.

وی بیان کرد: مرحله منطقه ای این جشنواره در پنج منطقه و در استان‌های گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کرمان طی تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

ابراهیمی گفت: تمرکز زدایی و برگزاری جشنواره در مناطق مختلف ایران که باعث آشنایی هنرمندان و مخاطبان با موسیقی و سازهای بومی دیگر استان ها می شود از اهداف این جشنواره است و با برگزاری مرحله منطقه ای به میزبانی استان ها، در واقع تبادل فرهنگی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری مرحله منطقه ای این جشنواره، از مقام هنری استاد محمد ابراهیم قراخانلو و استاد فرهاد ممقانیه هنرمندان عرصه موسیقی تجلیل و از آلبوم موسیقی “در کوچه های خاطره” اثر آیدین علیزاده پروین رونمایی می شود.

وی ادامه داد: همچنین آیین رونمایی و جشن امضا از کتاب مقولات تئاتری تالیف سیروس مصطفی همزمان با روز قلم در این جشنواره انجام می شود.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به نمایش “آن در من” در پلاتوی استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: نویسندگی این نمایش با رضا باقرپور و کارگردانی آن با یونس ولی پور است و هر روز ساعت ۲۰ در این پلاتو به روی صحنه می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا