هفته‌ای گرم در انتظار آذربایجان شرقی است

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه هفته‌ای گرم در انتظار آذربایجان شرقی است، گفت: دمای هوای استان تا چند روز آینده تغییر محسوسی نمی‌کند.

به گزارش ارک خبر،

محمد امیدفر ، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتا پایدار تا آخر هفته‌ی جاری در استان است.

وی ادامه داد: پدیده‌ی قابل توجه تداوم گرمای هوا به ویژه طی روز شنبه در استان می‌باشد، همچنین در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعد از ظهر با توجه به افزایش سرعت وزش باد خیزش و یا نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: لذا با توجه به شرایط فوق توصیه می‌شود در مصرف انرژی برق حداکثر صرفه جویی به عمل آید در ساعات افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از حضور کودکان، سالمندان و بیماران قلبی در فضای باز خودداری شود.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۷ و ۲۶ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۳۵ درجه بالای صفر می‌باشد که نسبت به روز گذشته چهار درجه افزایش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان بیان کرد: ورزقان با دمایی ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین و مراغه با دمای ۳۸ بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا