آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد تولیدی فولاد دارد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح‌های در دست اجرا قبل از سال ۱۴۰۴ میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،محمدجعفر عظمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیران صمت آذربایجان‌شرقی که با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی جایگاه ویژه.ای در حوزه.های اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: سهم ارزش افزوده آذربایجان‌شرقی در بخش صنعت ۷ درصد و در بخش معدن ۸ درصد است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی مزیت‌های منحصر به‌فرد بسیاری اعم از تولید محصولات شیرینی و شکلات، تولید چرم، فرش و قطعه سازی وجود دارد که وظیفه داریم علاوه بر حفظ این مزیتها با همکاری یکدیگر جایگاه این صنایع را ارتقاء دهیم.

عظمائی تاکید کرد: در کنار نقاط قوت با یک‌سری تهدیدها نیز روبه‌رو هستیم که در این زمینه از تشکل‌های مرتبط درخواست می‌کنم کارگروه‌های تخصصی این حوزه که افراد توانمندی هستند کمک کنند تا این مخاطرات را شناسایی، دسته‌بندی و برای رفع این موارد اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌های انرژی و زیرساخت‌های صنعتی افزود: اگر نتوانیم سرمایه‌گذاری درست، هوشمند و هدفمندی داشته باشیم موانع موجب حذف سرمایه‌ها در این حوزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فولاد در افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است، گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح‌های در دست اجرا قبل از سال ۱۴۰۴ میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

عظمائی متذکر شد: در سطح کلان از لحاظ قانونگذاری به بازنگری اساسی نیاز داریم، چرا که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید فضای کسب و کار را در داخل برای تولید رقابتی کنیم همچنین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: امیدواریم با همکاری و کمک فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و صنعتی، ذی‌نفعان و دستگاه‌های اجرایی در این مسیر گام‌های تاثیرگذاری برداریم.

در این مرایم که با حضور مسؤولان کشور و مسؤولان ارشد استانی و جمعی از رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، محمدجعفر عظمائی به عنوان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی معرفی و از زحمات صابر پرنیان مدیرکل سابق صمت استان تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا