تشکل‌های برتر اتاق بازرگانی تبریز معرفی شدند

به مناسبت روز تشکل و مشارکت های اجتماعی، تشکل‌های برتر اتاق بازرگانی تبریز معرفی شدند.

به گزارش ارک خبر، جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با روسای تشکل های اتاق، با اشاره به انجام نخستین رتبه‌بندی تشکل‌های استانی توسط واحد رتبه‌بندی معاونت تشکل های اتاق ایران، به تشریح جزئیات و نحوه طرح رتبه‌بندی تشکل‌های اتاق تبریز پرداخت.

وی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، انجمن صنایع غذایی استان در این رتبه‌بندی موفق به کسب رتبه نخست، انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی استان رتبه دوم و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم استان رتبه سوم را بین تشکل‌های استان به خود اختصاص دادند.

دبیر اتاق تبریز با اشاره به اینکه اتاق شفاف بدون فعالیت شفاف تشکل‌‌ها ممکن نیست،  در تشریح معیارهای ارزیابی گفت: حکمرانی، عضویت، جلب مشارکت فعالان بخش یا صنعت مربوطه، ارائه خدمات، تنظیم‌گری و تاثیرگذاری بر سیاست‌ها از جمله فاکتورهای در نظر گرفته شده برای سنجش میزان و کیفیت فعالیت تشکل‌ها بود.

محرم‌پور با اشاره به اهمیت کیفیت حکمرانی و شیوه اداره تشکل‌های اقتصادی گفت: میزان موفقیت تشکل‌های اقتصادی در تحقق ماموریت‌ها و عملکرد اثربخش، به طور مستقیم به شیوه اداره آن وابسته است.

دبیر اتاق بازرگانی تبریز یکی دیگر از عوامل موثر در کیفیت مدیریت را ارتباط با اعضا و پیگیری امور عضویت دانست و افزود: میزان برقراری ارتباط مستمر و موثر با اعضای فعلی، سایر بنگاه‌های اقتصادی غیر عضو که طبق اساسنامه، شرایط عضویت در تشکل را دارند و شناسایی و ترغیب به عضویت از ملاک‌های مهم در فعالیت تشکل‌ها به شمار می‌رود.

محرم‌پور همچنین بر ضرورت رعایت اصل تاثیرگذاری بر سیاست‌ها تاکید کرد و ادامه داد: توانایی تشکل در تاثیرگذاری بر سیاست‌ها به‌منظور تامین منافع اعضا، یکی از مهمترین مولفه‌های ارزشیابی عملکرد تشکل‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌ها در راستای بهبود محیط کسب و کار اعضا، وظایفی را از جانب دولت به عهده می‌گیرند تا به نوعی متولی امور مربوط به تنظیم‌گری در امور مربوط به حوزه خود باشند، افزود: تضمین رعایت استانداردهای تعیین شده، برگزاری آزمون‌ها و صدور مجوزهای قانونی، ارزیابی و تشخیص صلاحیت بنگاه‌ها و … نمونه‌هایی از وظایف قابل تفویض به تشکل‌ها هستند.

در پایان این مراسم هیئت رئیسه اتاق تبریز طی اهدای لوحی از روسای انجمن صنایع غذایی استان، انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی استان و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم استان قدردانی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا