منابع آزاد شده ایران تنها صرف خرید مواد غذایی می شود؟

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم همواره بر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران تاکید دارد، گفت: آزادسازی بخشی‌ از منابع ارزی ایران در کره بدون دادن امتیاز به آمریکا در حال عملی شدن است

به گزارش ارک خبر،بخش هایی از گفت و گوی مالکی را در ادامه می خوانید:

استراتژی نظام در مورد پول‌ها و منابع و پول‌های بلوکه شدن ایران یا موضوعاتی از این قبیل کاملا مشخص است و دولت‌ها نباید از آنچه که حق قانونی و عرفی ملت ایران است، عدول کنند.

در مذاکراتی که در طول چند سال با غربی‌ها داشتیم آنها یا تمکین نمی‌کردند و یا سیاست‌ها به شکلی بود که دسترسی به پول‌های بلوکه شده ایران در کشورها امکان پذیر نبود.

دولت آیت‌الله رییسی همواره مصمم بوده و تاکید داشته که این کار حتی از طریق کشورهایی مانند عمان که میانجیگری می‌کنند، انجام شود.

اکنون آزادسازی بخشی‌هایی از پول‌های ایران که در کره و آمریکا و سایر کشورها بلوکه بدون اینکه به‌دنبال امتیازدهی باشیم، در حال عملی شدن است.

همواره تاکید بر این بوده که ایران در مجامع بین المللی با دست پر از منافع و حقوق ملت دفاع کند.

درمورد ادعای غربی ها مبنی بر اینکه منابع آزاد شده تنها صرف خرید مواد غذایی می شود، ممکن است ادعایی را در این زمینه مطرح کنند اما مهم این است که این پول متعلق به ملت ایران بوده و پس از آزادسازی در اختیار ایران قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا