آماده ارائه آموزش های بین المللی برای کشور های همسایه در پترو پالایش اصفهان هستیم/ پترو پالایش اصفهان از تولید محور بودن به صادرات محورشدن در حال حرکت است

 

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه های خارجی عنوان کرد:

با تکیه برتوان داخلی ؛با تمام توان می گویم که تحریم ها هیچ اثری برما ندارد

آماده ارائه آموزش های بین المللی برای کشور های همسایه در پترو پالایش اصفهان هستیم

پترو پالایش اصفهان از تولید محور بودن به صادرات محورشدن در حال حرکت است

کل طرح های پترو پالایش اصفهان را با آخرین تکنولوژی روز دنیا و بدون هیچ‌گونه تحریم دشمن به سرانجام رسانده‌ایم

به گزارش ارک خبر: در راستای اجرای طرح مدیریت شیشه ای ،اطلاع رسانی و شفافیت برنامه ها و اقدامات انجام شده و همچنین عمل به منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال “مهار تورم و رشد تولید” در هلدینگ پترو پالایش اصفهان در بیست و سومین ماه از حضور دکتر محسن قدیری در مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان درقالب تو رسانه ای دو روزه که درآبان ماه به همت روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان برگزار شد ۳۰ رسانه خارجی از طرح ها،برنامه ها و اقدامات انجام شده و یا در حال اجرای این هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه آن بازید کردند.

در خلال برگزاری این تور رسانه ای مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان در نشست خبری با رسانه های خارجی ابعاد و طرح های پیش روی این شرکت را برای رسانه ها تبیین کرد و گفت: «به فرموده معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» لذا در این زمینه جوانان این مرز وبوم با تلاش خستگی ناپذیر خود در هلدینگ پترو پالایش اصفهان از ۲۳ ماه قبل تاکنون با تلاش شبانه روزی و جهادی خود در سال “مهارتورم و رشد تولید” به مرحله ای ازپیشرفت در این شرکت رسیده اند، که ما اکنون می توانیم بگویم که تحریم ها هیچ اثری بر ما ندارد.

محسن قدیری، در نشست خبری با رسانه های بین المللی با تاکید به اینکه استراتژی‌ ما اجرای ۴۶۰ پروژه در پترو پالایش اصفهان است افزود: می خواهیم تا سال ۱۴۰۵ به بالاترین ضریب پیچیدگی درمنطقه برسیم .

وی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلاتی که در زیرساخت‌های قدیمی پالایشگاه اصفهان وجود داشت اقدامات خوبی درحال انجام هستیم ادامه داد:یکی از مهمترین این طرح ها به‌روزرسانی زیرساخت‌های واحد آتش‌نشانی است که درحال ساخت بزرگ‌ترین زمین خط آتش خاورمیانه درپترو پالایش اصفهان هستیم .این زمین آتش دارای بالاترین استاندارد های روز دنیا است به گونه ای که می توانیم دوره های آموزشی بین المللی در آن برگزار کنیم و آماده گی داریم که اگر از کشور های منطقه و همسایه در خواست برای برگزاری دوره های آموزشی وجود داشت این کار را انجام دهیم و گواهینامه به روز مطابق استاندارد آمریکا ارائه کنیم .

۲ دستگاه پایش آنلاین دیگر به‌زودی در پترو پالایش اصفهان نصب میشود

وی با اشاره به اینکه در پترو پالایش اصفهان بحث توجه به قضیه محیط‌ زیست مهم‌ترین مسئله برای ماست گفت: ما توسعه پایدار پترو پالایش اصفهان را مد نظر داریم لذا تولیدات این مجموعه همگی در راستای رعایت استاندارد های بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه پترو پالایش اصفهان ۲۵ درصد سوخت ایران را تأمین میکند افزود: گوگرد استحصال شده از محصولات در پترو پالایش اصفهان زیر ۱۰ پی پی ام است این در حالی است که بیش از۲۶ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۴ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای شفافیت و ایجاد مدیریت شیشه ای همه امکانات ما مجهز به پایش آنلاین و متصل به سازمان محیط زیست است افزود: در راستای تعامل و ایجاد محیط زیست سالم، سال قبل ۵ دستگاه آنالایزر در پترو پالایش اصفهان نصب شد گفت: درحقیقت ما با این کار به محیط‌زیست اصفهان و کشور کمک کردیم. در حقیقت ما یک مورد هم خارج از استانداردهای روز نیستیم.

قدیری، با اشاره به اینکه تمام کوره‌های ما متصل به سامانه های محیط‌زیست است ادامه داد:درحال خرید ۲ دستگاه پایش آنلاین دیگر هستیم که به‌زودی در پترو پالایش اصفهان نصب خواهد شد ، این در حالی است که هم اکنون موارد ‌زیست محیطی پالایشگاه اصفهان به صورت شبانه روزی اندازه‌گیری میشود.

هیچ آلایندگی خلاف استانداردهای زیست ‌محیطی درپترو پالایش اصفهان نداشته ایم

مدیرعامل پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه هیچ آلایندگی خلاف استانداردهای زیست ‌محیطی در این شرکت نداشته ایم ادامه داد: آب خروجی پالایشگاه به آنالایزرهای محیط‌زیست وصل است و هیچ‌گونه عدم انطباق دراین‌رابطه وجود ندارد، در این زمینه تا سال ۱۴۰۵ تمام نشتی‌های دیگ‌های بخار را نیز اندازه گیری می کنیم. با اجرای طرح های خوبی که درراستای رعایت استاندارد های زیست محیطی انجام داده ایم ۱۲ درصد مصرف سوخت در پالایشگاه اصفهان کاهش یافته است .

وی با اشاره به اینکه موتور متحرک ما نیروی و منابع انسانی است افزود: هیچ‌یک از کارکنان ما با مجموعه پترو پالایش قرارداد پیمانکاری ندارد و همه نیروها قرارداد مستقیم با پالایشگاه اصفهان هستند ازنظر حقوقی و معیشتی برای کارکنان بیشترین رضایتمندی را ایجاد کرده‌ایم .

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۵ حدود ۲۰ هزار نفر نخبه را جذب پترو پالایش اصفهان خواهیم کرد افزود: تاکنون ۱ هزار نخبه را جذب پالایشگاه نموده‌ایم .

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه ما تمام پروژه‌ها را با آخرین تکنولوژی روز دنیا و بدون هیچ‌گونه تحریم دشمن به سرانجام رسانده‌ایم افزود: با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و اتکاء به توان داخلی از ضریب پیچیدگی از ۶٫۲ درصد به ۱۲ درصد رسیدیم و قصد داریم تا سه سال دیگر به ضریب پیچیدگی ۱۶ درصد برسیم و به امید خدا تا سال ۱۴۰۷ نیز به بالای ۱۶ درصد پیچیدگی خواهیم رسید.

نگاه ما تنها توسعه پایدار نیست ؛استفاده از تکنولوژی روز دنیا را مدنظر داریم

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در پترو پالایش اصفهان تنها توسعه پایدار نیست واستفاده از تکنولوژی روز دنیا را نیز مد نظر داریم افزود: قله‌های فتح ما مرتباً در حال ارتقا است تا در مسیر بهتر حرکت کنیم.

این مقام مسئول درپترو پالایش اصفهان ،اضافه کرد: برنامه‌ریزی و اجرای طرح ها در این شرکت آینده نگر بوده و ما قصد داریم با اجرای استراتژی‌های نیمه همگون و همگون به سبد های دیگرانرژی نیز توجه داشته باشیم، از جمله اینکه دنیا به سمت استفاده از خورد های برقی رفته و ما نیز برای اینکه به نیازهای اقتصادی کشورپاسخ دهیم به سراغ استفاده ازانرژی‌های تجدیدپذیر رفته ایم وقراراست توسط شرکت مشعل پویا یک هزار مگاوات انرژی خورشیدی در محدوده استان اصفهان را در قالب دوهزار هکتار در قالب یک طرح ۵ ساله راه اندازی کنیم .

دکترقدیری، با اشاره به اینکه در این نیروگاه خورشیدی هزارمگاوات برق خورشیدی را برای دولت تولید می‌کنیم افزود:در تلاش هستیم که خط تولید پنل های خورشید را نیز در این شرکت راه اندازی کنیم. این نیروگاه به‌صورت سیکل ترکیبی عمل خواهد کرد و ما می‌خواهیم منحنی پایدار انرژی را تحویل دولت دهیم.

بزودی خبرهای زیادی از شرکت مشعل پویا به گوش جهانیان خواهد رسید

وی از ورود شرکت مشعل پویا برای تولید باتری‌های برق،لیتیومی و فست شارژرها خبر داد و گفت: بزودی خبرهای زیادی از شرکت مشعل پویا به گوش جهانیان خواهد رسید این شرکت با مدیریت یک فرزند شهید در حال انجام کار است چرا که می‌خواهیم با آمریکا بفهمانیم که فرزندان شهدا و نخبه در این کشور در حال فعالیت هستند و پرچم ایران در دنیا برافراشته خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ما این است که شرکت مشعل پویا را به یک شرکت اول درخاورمیانه تبدیل کنیم افزود:شرکت مشعل پویا قادر است که بزرگ‌ترین تجهیزات کارخانجات را تولید نماید، همان‌طورکه در بحث ساخت ماهواره‌ها و موشک توانمند هستیم در سال‌های آینده نیز در بحث ساخت نیازهای کارخانجات هم نیز خودکفا خواهیم شد.

قدیری به رسانه های خارجی خبرداد: تاکنون بیش‌از ۹۰ درصد ساخت تولیدات داخلی توسط شرکت‌های داخلی برای این هلدینگ تأمین شده‌است، از جمله کاتالیست هایی که در بحث تحریم‌های ظالمانه به کشور وارد نمی شد ، اکنون در داخل کشور در حال ساخت است.

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه در این مجموعه بین بانوان و آقایان هیچ تفاوتی وجود ندارد و ما به دنبال استفاده از توان افراد نخبه هستیم تصریح کرد: در شرکت اکسیر ایرانیان که ازشرکت های زیر مجموعه پترو پالایش اصفهان است تماماً با توان بانوان اداره می‌شود و در آینده نسل جدید شوینده ها توسط الکل های چرب تولید خواهد شد ؛ ۷ کارخانه تحت پوشش این شرکت قرار می گیرند.

با اجرای طرح های زیست محیطی در پترو پالایش اصفهان مصرف آب در این شرکت ۷۵ درصد کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش ما بحث آب در این شرکت بود که خوشبختانه با پروژه‌های راه‌اندازی شده در این شرکت آن را به‌خوبی مدیریت کرده‌ایم افزود: مصرف آب در گذشته در این شرکت ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت بود که با اجرای طرح های زیست محیطی این مصرف اکنون به ۳۰۰ مترمکعب در ساعت رسیده‌ است که این یعنی ۷۵ درصد کاهش مصرف آب داشته‌ایم.

وی درباره بحث مدیریت آب در پترو پالایش اصفهان گفت:با طرح های خوبی که در این زمینه اجرا شد ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در قالب ۶ مخزن بزرگ دراین شرکت در حال احداث است که تا ۶ ماه آینده این مخازن ساخته خواهد شد. همچنین ۲۳ پروژه در حوزه آب تعریف شده است که تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

قدیری، همچنین در رابطه با موضوع انتقال آب از دریای عمان به پترو پالایش اصفهان گفت: تا حدود ۹ ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی از دیگر برنامه های این شرکت را احداث ۳ برج خنک‌کننده نسل سوم مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در پترو پالایش اصفهان عنوان کرد و افزود: که یک ازبرج ها ۱۲۰ مترمکعب در ساعت آب را کاهش خواهد.

هوش مصنوعی در پترو پالایش اصفهان

وی با اشاره به استفاده ازهوش مصنوعی در پترو پالایش اصفهان گفت:برنامه‌های مختلفی در این زمینه طراحی‌شده است که شامل ۶۰ پروژه در قالب هوش مصنوعی است که به‌زودی یکی پس‌از دیگری عملیاتی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در پترو پالایش اصفهان ۶٫۲ میلیارد یورو پروژه تعریف‌شده که نشان‌دهنده خنثی‌سازی تحریم‌هاست گفت: تمام این طرح ها توسط شرکت مشعل پویا به‌صورت مستقل انجام می‌شود و در قالب یک برنامه ۵ ساله تدوین شده است.همچنین در شرکت اکسیر ایرانیان پروژه KHT در حال انجام است که بیش‌از ۷۰ میلیون دلار در سال سودآوری دارد و زنجیره ارزش LEP نسل جدید را اجرایی خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون توزیع بنزین‌های خارج از پالایشگاه در شهرستان‌های اصفهان توسط شرکت راهبر ترابر انرژی در حال انجام است و ما بحث صادارت سوخت را از طریق این شرکت دنبال می کنیم ادامه داد: شرکت راهبر ترابری انرژی نیز ۳۵۰ طرح دردست‌ اقدام دارد، بیش‌از ۳۰۰ ماشین حمل و نقل سوخت محصولات پالایشگاه از آلمان خریداری شده است تا بر اساس آخرین استاندارد های ایمنی، این سوخت ها جابجا شوند در آینده شرکت راهبرترابر انرژی بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل خاورمیانه خواهد شد.

حرکت پترو پالایش اصفهان از تولید محور بودن به صادرات محورشدن

وی در رابطه با عملکرد شرکت میرداماد و ملاصدرا نیز توضیح داد:اتفاقات خوبی درشرکت میردادماد در حال انجام است به گونه ای که در بحث حلال ها و روغن‌های نسل ۲ و ۳ حرکت های خوبی در دست اجرا است؛ ان‌شاءالله به‌زودی در کشور به بحث خودکفایی می‌رسیم.

در شرکت ملاصدرا نیز به گونه ای در حال فعالیت هستیم که به زودی تمامی کودهای شیمایی مورد نیاز کشاورزی را در این شرکت تولید خواهیم کرد وسود سالیانه این شرکت ۱۲میلیارد دلار در سال خواهد بود.

دکتر قدیری به این مسئله اشاره داشت: پترو پالایش اصفهان از تولید محور بودن به صادرات محورشدن در حال حرکت است امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های هلدینگ پترو پالایش اصفهان هزینه شده‌است .

وی افزود: در پترو پالایش اصفهان مسیری را شروع کرده‌ایم که بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم و با قدرت جلو برویم درحال‌حاضر ۹۵ درصد تجهیزات برای پالایشگاه اصفهان از تولیدات داخل است و ۶.۲ میلیارد یورو پروژه برای پترو پالایش اصفهان تعریف شده است که همه این پروژه‌ها توسط صنایع داخلی به اجرا می رسند.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل ۳۶ هزار میلیارد تومان سود نصیب پترو پالایش اصفهان شد افزود:در همین سال ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی پالایشگاه بود.

کسب ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۶ در پترو پالایش اصفهان

دکتر قدیری با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۶ به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سود در این شرکت می رسیم افزود: ۱۲ استراتژی در این شرکت تعریف ‌شده است و توسعه پایدار بر مبنای آن قرار دارد که شامل اخلاق، محیط ‌زیست و اقتصاد است هدف‌گذاری حداکثر سازی سود به ذی‌نفعان را نیزمدنظر داریم .

وی با اشاره به اینکه بزودی شرکت مشعل پویا قلب و مغز متفکر پالایشگاه است خواهد شد افزود: با مهندسی معکوس در حال ساخت تجهیزاتی هستیم که نیاز این شرکت است ، راکتور مهمی در شرکت مشعل پویا در حال ساخت و مهندسی معکوس است که آلمانی بوده و و اکنون در این شرکت به دست متخصصان ایرانی نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی خبرداد: تا سه سال دیگر۲۰۰ مدیر استراتژیک را تحویل صنعت نفت ایران خواهیم داد تا آینده صنعت نفت ایران را تأمین کند.

گفتنی است در توربازدید رسانه های خارجی از هلدینگ پترو پالایش اصفهان رسانه های پرس تی وی ، العربیه،آناتولی ترکیه،فونیک چین،ZDF المان،رسانه مرکزی چین،الاتجاه عراق،الرابعه عراق،اینکس لوکزامبورک، المسیره یمن،راشا تودی روسیه،وایوری امارات متحده عربی و غیره حضور داشتند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا