در ۶ماهه امسال سود«پتروپالایش اصفهان» ۹درصد افزایش یافت

مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از صعود پالایشگاه نصف جهان به قله های سود خبرداد:

در ۶ماهه امسال سود«پتروپالایش اصفهان» ۹درصد افزایش یافت

به گزارش ارک خبر:با اَبر طرح های اجرا شده درطول ۲۴ماه فعالیت دکتر محسن قدیری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گام های پیشرفت چنان با شتاب برداشته شد که نام پالایشگاه اصفهان در بین تمام پالایشگاه های کشور در سکوی اول قرار گرفت و رتبه برتر سود دهی را به خود اختصاص داد.

سود پتروپالایش اصفهان در میان آمارهای منتشر شده نه تنها کاهشی نبوده بلکه با افزایشی ۲هزار میلیارد تومانی روبه رو بوده است.

در همین پیوند مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل پتروپالایش اصفهان عوامل موفقیت در سود دهی پالایشگاه اصفهان را ایجاد انضباط مالی و اجرای طرح های مختلف در شرکت های زیر مجموعه عنوان کرد و افزود:در سال ۱۴۰۰میزان سود پالایشگاه اصفهان ۱۲همت بود در حالی که در سال ۱۴۰۱سود این مجموعه به ۳۶درصد رسید .

دکتر محسن قدیری،با اشاره به اینکه تبدیل پالایشگاه اصفهان به پتروپالایش از عوامل موفقیت در سود دهی بالای این شرکت است افزود:هم اکنون طرح های شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان یکی پس از دیگری در مرحله بهر ه برداری قرار گرفته و همین امر سود آوری را برای پتروپالایش اصفهان رقم زده است.

سود ۱۸.۵میلیون یورویی شرکت ملاصدرا ازمحل فروش حلال ها

وی خبرداد:هم اکنون شرکت راهبرترابر انرژی و شرکت ملاصدرا در بخش های مختلف در حال عرضه محصولات هستند و همین امرعاملی در افزایش سود پتروپالایش اصفهان است.اکنون شرکت ملاصدرا در آبان ماه ۱۸.۵میلیون یورو فروش حلال ها را در برنامه خود ثبت کرد ؛اکنون هریک از این شرکت ها مولد بوده و با چابکی خود درآمد زا شده اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرکت اکسیر ایرانیان نیز که در بحث زنجیره ارزش نفت سفید حرکت می کند دارای دو طرح مصوب مهم است افزود:یکی از این طرح ها KHT است که بستر را برای تولید نفت سفید بدون گوگرد آماده می کند و طرح دیگر که ماموریت آن به شرکت اکسیر ایرانیان داده شده طرح تولید الکل های چرب است که برای آن، پیمانکار هم انتخاب شده است .

طرح KHT برای پالایشگاه اصفهان ۴۰میلیون یورو در سال درآمد خواهد داشت

دکتر قدیری ادامه داد: به زودی شاهد راه اندازی طرح KHT خواهیم بود که ۴۰میلیون یورو در سال درآمد خالص برای پتروپالایش اصفهان به ارمغان می آورد دراین طرح قرار است نفت سفید دارای گوگرد پایین برای استفاده درسوخت جت و هواپیما تولید شود که هم برای تامین نیاز داخل و هم صادرات خواهد بود.

طرح DHT برای پالایشگاه اصفهان ۱۹.۵همت سود به همراه دارد
دکتر قدیری ،باتاکید مجدد به اینکه آنچه باعث رشد سود پالایشگاه اصفهان است شامل انضباط مالی،تسریع در انجام طرح ها که باعث افزایش ضریب IRi شده است افزود:یکی از طرح های که باعث افزایش سود دهی پالایشگاه اصفهان شده است طرح DHT است که ۱۶ماه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره برداری رسید و ۱۹.۵همت سود زودهنگام برای پالایشگاه به همراه داشت .

وی افزود:تسریع در انجام طرح ها باعث کاهش هزینه طرح ها میشود ،انجام طرح های حفظ ظرفیت و افزایش آن توسط مهندسی پالایش همواره در حال انجام است به گونه ای که ظرفیت اسمی پالایشگاه اصفهان ۳۷۰هزار بشکه در روز می باشد که این ظرفیت به ۴۰۰هزار بشکه در روز رسیده است.

پالایشگاه نفت اصفهان در صدر شرکت های سود ده

دکتر قدیری تصریح کرد:در همین مدت امسال رتبه های آماری و میزان سود دهی دیگر پالایشگاه کشورهمگی دارای رشد منفی بود و تنها پالایشگاه اصفهان دارای افزایش سود۹درصد بوده است .

وی ضمن ارائه آماری از میزان سود دیگر پالایشگاه های کشورگفت: سود پالایشگاه نفت بند عباس در ۶ماهه سال قبل ۲۲همت و در مدت مشابه امسال ۱۰همت با ۵۴درصد رشد منفی بود.همچنین سود پالایشگاه نفت تهران در سال قبل ۱۶همت و درهمین مدت امسال با ۱۲همت سود و رشد منفی ۲۴درصد مواجه بود.

️دکتر قدیری مطرح کرد:قطعا با بهره برداری و وارد شدن دیگر طرح های هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زنجیره تولید، سود دهی هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزایش خواهد یافت و ما درمدت مشابه سال آینده شاهد رشد چند برابری سود پالایشگاه اصفهان خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا