همکاری دانشگاه تبریز و یک دانشگاه عراقی آغاز شد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: زمینه های همکاری دانشگاه تبریز و تلعفر فراهم بوده و گسترش همکاری علمی با دانشگاه های عراق یکی از اولویت های دانشگاه تبریز است.

به گزارش ارک خبر، به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، صفر نصراله زاده روز یکشنبه در دیدار رئیس دانشگاه تلعفر عراق با وی، اظهار کرد: دانشگاه تبریز به‌ عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور با بیش از ۲۱ هزار دانشجو و ۲۰ دانشکده و اساتید مجرب و فرهیخته، ارتباط با دانشگاه های عراق را در برنامه قرار داده است.

وی با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی میان ۲ دانشگاه تبریز و تلعفر عراق گفت: امیدواریم موجبات رشد و توسعه‌ این دانشگاه را که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است، فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: زمینه‌های زیادی برای برقراری ارتباط بین این ۲ دانشگاه وجود دارد که از جمله‌ این زمینه‌ها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک اشاره کرد.

نصراله زاده با بیان اینکه تمام زمینه‌های همکاری بین ۲ دانشگاه فراهم است، گفت: هرچقدر این ارتباطات و رفت و آمدها افزایش یابد، به طور قطع پیشرفت و رشد دانشگاه تلعفر نیز فراهم می‌شود ‌و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌کنیم.

زمینه جذب دانشجویان دانشگاه تلعفر عراق در مقطع دکتری دانشگاه تبریز تسهیل شود

رئیس دانشگاه تلعفر عراق نیز در این دیدار گفت: ما می‌توانیم نهایت استفاده را از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و زبانی یکدیگر داشته باشیم.

عبدالعریز احمد عزیز ادامه داد: مشکل اصلی ما تعداد کم اساتید است از این رو از دانشگاه تبریز انتظار داریم که زمینه جذب دانشجویان دانشگاه تلعفر و تحصیل این دانشجویان در مقطع دکتری را تسهیل کند تا بتوانیم کمبود استاد را در سال‌های آینده را جبران کنیم.

دانشگاه تلعفر عراق در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد که یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است و در شهر ۲۵۰هزار نفری تلعفر واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا