آلودگی هوای تبریز تا سه روز آینده ادامه دارد

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: در سه روز آینده با توجه به سکون نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت استان به ویژه تبریز تداوم دارد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، این وضعیت در برخ نواحی موجب بروز غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در این شهر‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه این وضعیت تا روز چهارشنبه در استان حاکم است اظهار کرد: از روز چهارشنبه گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد و در برخی نواحی بارش باران می‌شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان موجب بارش برف و بروز مه می‌شود و این ناپایداری تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه می‌یابد.
وضعیت هوای تبریز در روز‌های اخیر در شرایط نارنجی و قرمز بوده و غلظت ذرات معلق افزایش یافته است. همچنین بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی شرایط پایداری جو تا پایان هفته ادامه دارد و حتی وضعیت آلودگی هوا تشدید می‌شود.
در پی افزایش آلودگی هوا در تبریز و شهر‌های اطراف، فعالیت آموزشی مقاطع پیش دبستان و دبستان در دو نوبت صبح و عصر امروز در شهر‌های تبریز، اسکو، ایلخچی، سهند، سردرود و بخش خسروشاه و باسمنج به صورت غیر حضوری انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا