اشتغال بانوان باید به رقم ۴۰ درصد در سال جاری افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعهد استان در سامانه رصد اشتغال‌زایی برای سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

به گزارش ارک خبر،«محمد کلامی» روز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۹۰ درصد اشتغال زایی استان راستی آزمایی شده است، اظهار کرد: پس از ثبت آمار اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال کشور، صحت‌سنجی‌های تلفنی و میدانی و نظارت‌های بالادستی انجام می‌شود تا آمار اشتغال واقعی به دست آید.

وی میزان تعهد آذربایجان شرقی در سامانه رصد اشتغال را برای سال جاری ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون مشخصات ۴۸ هزار و ۸۴۲ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

وی آمار اشتغال ایجاد شده در استان را به تفکیک جنسیت ۶۹.۳ درصد مرد و ۳۰.۷ درصد زن اعلام کرد و افزود: اشتغال بانوان باید در اولویت دستگاه های اجرایی باشد و به رقم ۴۰ درصد در سال جاری افزایش یابد.

کلامی اظهار کرد: از تعداد شغل هایی که در استان ایجاد شده ۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر معادل ۴۱.۸ درصد در بخش خدمات، ۱۶ هزار و ۵۲۶ نفر معادل ۳۳.۸ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۱ هزار و ۹۲۹ نفر معادل ۲۴.۴ درصد در بخش کشاورزی است.

وی با تفکیک شهری و روستایی بودن شغل های ایجاد شده در استان گفت: ۱۷ هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۳۶.۵ درصد در مناطق روستایی و ۳۱ هزار و ۱۲ نفر از این شغل ها در مناطق شهری محقق شده و سهم روستایی رشد قابل توجهی داشته است.

کلامی از پرداخت بیش از ۹۵ درصدی مرحله اول تسهیلات اشتغال خانگی در استان خبر داد و گفت: امسال یک هزار و ۹۱۶ طرح به مبلغ بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط کارگروههای تخصصی تصویب و توسط بانکهای عامل بررسی و پرداخت و در این راستا برای سه هزار و ۴۸ نفر شغل خانگی ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به شبستر با ۱۱۵ درصد( نسبت به سهمیه تخصیصی به شهرستان) و کمترین آن مربوط به شهرستان ورزقان با ۶۲ درصد است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیلات مشاغل خانگی ادامه داد: رونق کسب‌وکار و مشاغل خانگی مستلزم حمایت و همگرایی و تعامل دستگاه‌های مسئول و نهادهای خدمت‌رسان است که ثمره این اقدام افزایش فرصت‌های شغلی و شکوفایی اقتصادی شهرستان‌های استان است.

کلامی با بیان اینکه شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین و هوراند از رونق اقتصادی کمتری بهره‌مند هستند، گفت: فرمانداری‌ها باید توجه بیشتری به جذب تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان ها داشته باشند که استفاده از این ظرفیت‌ها با جذب اعتبارات مناسب می‌تواند موجب رشد و توسعه منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار به‌ ویژه در مناطق روستایی شود.

وی در کنار کمی‌سازی اشتغال بر ضرورت کیفی‌سازی آن نیز در آذربایجان شرقی تأکید و اظهار کرد: اولویت ما جذب و اشتغال تحصیل‌کردگان دانشگاهی است و دستگاه‌ها نیز باید توجهشان را به این سمت سوق دهند و دستگاهی که در این حوزه تخطی کند، منابع مالی آن را پس خواهیم گرفت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه اقتصاد استان با وجود همه تنگناها و مشکلات، مطلوب و موفق بوده و توانسته است تا حدود زیادی وضعیت اقتصادی را ساماندهی کند، گفت: تهیه گزارش از عملکرد هر دستگاه و ارائه آن به افکار عمومی برای امید آفرینی ضروری است و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص رسالت سنگینی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا