سهم بانوان در اقتصاد آذربایجان شرقی ۱۵ درصد است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از سهم ۱۵درصدی بانوان در اقتصاد استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،زهرا کوهی در نشست تخصصی استاندار با بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی گفت: نقش اقتصادی بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مشاغل خانگی و مشاغلی که قابل توسعه است آنچنان که شایسته است دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیچ و خم اداری در اخذ مجوز و ایفای نقش مادری و همسری در کنار اشتغال برای بانوان به وجود می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. مسائل زیادی وجود دارد که باید با توجه به زیست بوم و فرهنگ استان به آن پرداخته شود.

وی حمایت بیشتر استاندار در حوزه‌ی زنان را خواستار شد و اذعان کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۲۶ میلیارد تومان به حوزه‌ی زنان استان تعلق گرفت که فقط شش میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد و امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که تا کنون هیچ مصوبه‌ای برای آن انجام نشده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم سهم فعالیت بانوان در اقتصاد استان ۱۵ درصد بود و طبق برنامه ریزی و اقداماتی که انجام شده باید در پایان سالجاری به ۲۵ درصد می‌رسید.

محمد کلامی افزود: ۳۰ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ استان در سالجاری به بانوان اختصاص یافته و چهار دستگاه صمت، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری در این تسهیلات مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست بانوان کارآفرین و فعالیت اقتصادی استان مشکلات و نظرات خود را با استاندار آذربایجان شرقی در میان گذاشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا