تی‌بی‌ام متروی تبریز ۵ بهمن از خط خارج می‌شود

شهردار تبریز گفت: در تی بی ام غربی خط دوم قطار شهری تبریز ۱۶۲ متر حفاری باقی مانده است که پنجم بهمن از خط خارج می‌شود.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز از افتتاح لندفیل شماره ۲ پسماند به عنوان بزرگترین پروژه زیست‌محیطی ناتمام شهرداری در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار در پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: اقدامات اجرایی لندفیل سوم پسماند نیز انجام یافته و پس از طی مراحل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نواقص موجود در طرح ناحیه محوری، تصریح کرد: امسال این طرح برای نخستین بار در سطح شهر اجرایی می شود که همین موضوع باعث بروز نواقصی بود. سال آینده بودجه نواحی همراه با پیوست ارائه خواهد شد.

۲۲۰۰ کوچه تبریز لکه‌گیری یا آسفالت شد

هوشیار از برطرف شدن ۸۰۰ مورد از مشکلات مردمی در نتیجه برگزاری قرارهای خدمت شهرداری خبر داد و گفت: این مشکلات شامل موارد متعددی بود. همچنین در سال‌جاری ۲۲۰۰ کوچه و خیابان با ۳۰۰ هزار تن آسفالت و با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی اساسی و لکه‌گیری شد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: توجه به مدارس و مشکلات جدی آن به صورت پیوست در بودجه ارائه خواهد شد. اجرای طرح‌های «حیات شهر» و «خانه من» برای توسعه ورزش همگانی و کتابخوانی در بین شهروندان این شهر با تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دیگر امکانات سخت‌افزاری مدارس در تبریز نهایی شده است.

 تجهیز کتابخانه ۶۰۰ مدرسه دولتی تبریز سال ۱۴۰۳

وی از تجهیز کتابخانه ۶۰۰ مدرسه دولتی شهر طی سال آینده خبر داد و افزود: این طرح‌ها از سال آینده پس از تقدیم به شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز برای نخستین بار در این شهر عملیاتی می‌شود. در اجرای طرح «حیات شهر»، از ظرفیت محوطه های مجتمع های مسکونی برای تشویق ساکنان این مجتمع‌ها برای انجام ورزش همگانی استفاده می شود.

هوشیار با بیان اینکه پروژه ساماندهی اتوبان پاسداران به صورت شبانه روزی پیگیری می‌شود، یادآور شد: تاکنون ۱۶ کیلومتر نیوجرسی توسط شهرداری تبریز برای جای‌گذاری در کنارگذر شهید کسایی تولید شده و تا پایان هفته جاری نصب نیوجرسی‌های این اتوبان به اتمام می رسد.

بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید  همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از بهره‌برداری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده خبر داد و ابراز کرد: این اتوبوس‌ها همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسیده و به خطوط شهری کم برخوردار تزریق خواهد شد.

وی همچنین متذکر شد: سامانه جامع جمع‌آوری پسماندهای خشک و خشکاله بهروب نیز به عنوان طرحی زیست محیطی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز فردا رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، در تی بی ام غربی خط دوم قطار شهری تبریز ۱۶۲ متر حفاری باقیمانده است که پنجم بهمن از خط خارج می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا