مقبره الشعرا برای تکمیل شدن ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تخصیص 200 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از 3 هزار میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ارک خبر،سیدمحمدحسین بلاغی  امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عملکرد این اداره کل در زمینه های عمرانی اظهار کرد: در حوزه‌ی پروژه‌های عمرانی شاهد اتفاقات مبارکی هستیم و فقط در حوزه تسهیلات از محل درآمدهای نفت، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های فرهنگی در استان جذب کردیم و تا پایان سال عمرانی آتی چهار پروژه مهم در شهرستان های استان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه ساختمان ملکان در حال اتمام است، گفت: سالن هشترود نیز احیا شده است و عملیات عمرانی آن جریان دارد و مجتمع های فرهنگی و خانه فیلم آذرشهر و هریس نیز در هفته هنر انقلاب بهره برداری می شوند.

بلاغی در ادامه به طرح بازسازی مقبره‌الشعرا تبریز اشاره کرد و گفت: ساختار بیرونی مقبره الشعرا پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، سر و سامان یافته و در چند ماه آتی نیز اقدامات مهمی در این راستا انجام خواهد شد.

مقبره الشعرا ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی از تخصیص بیست میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های فرهنگی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: مقبره‌ ی چند تن از اساتید ازجمله استاد نظمی نیز در ماههای آتی بازگشایی و به نحو شایسته‌ای طراحی خواهد شد.

بلاغی گفت: همچنین مقبره‌الشعرا به محور فعالیتهای فرهنگی و ادبی استان تبدیل شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌های انجمن ادبی تبریز، اجرای برنامه‌های ویژه شعر فجر و … در این مکان تاریخی فرهنگی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از بازسازی مجموعه فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز و همچنین بهسازی مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

بلاغی با اشاره به فعالیتهای این اداره کل در طول یک سال گذشته گفت: اصلی ترین کارکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری، تنظیم گری و سپردن امور فرهنگی به مردم و تقویت هسته های مردمی است و ما در دور جدید سعی کرده‌ایم رویکردی تحولی داشته باشیم و بر مبنای رویکرد اصلی اداره کل که تنظیم‌گری است،‌ نقش متولی، ‌راهبر و پیشران را تقویت کنیم.

وی افزود: بر این اساس با مردمی کردن فرهنگ و هنر،‌این پیشرانی را تقویت کرده و جریان‌ها،‌هسته‌ها و تشکل‌های مردمی را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم تا کنش‌گری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: اگر فرهنگ و هنر را به مردم سپرده و نقش حمایتی و خود را ایفا کنیم، ‌جریان‌های مردمی فرهنگ و هنر شکل گرفته، ‌رشد یافته و به جایگاه مناسب خود خواهند رسید و در واقع ما توانسته‌ایم فرهنگ را به دست خود اصحاب فرهنگ جلو ببریم زیرا عقبه مردمی در این حوزه بسیار توانمند است .

وی با تاکید بر اینکه در جریان فرهنگ وظیفه‌ی ما پشتیبانی و ایفای نقش مکمل است گفت: در هر برهه‌ای که فرهنگ را به دست خود اهالی فرهنگ سپرده‌‌ایم موفق بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا