«تکام» به دنبال مدیریت یکپارچه در روستاهاست

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: سند توانمندسازی و کارآفرینی روستایی موسوم به «تکام» در سطح استان از پیشرفت مناسب برخوردار است و قرارگاه جهادی وزارت کشور نیز به آن اذعان دارد.

به گزارش ارک خبر،محمد اسکندری در حاشیه افتتاح ۳۴ طرح عمران روستایی در بخش سراجوی مراغه خاطرنشان کرد: ثمره اجرای این طرح مردم‌پایه به زودی برای اهالی روستایی استان ملموس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «تکام» در قالب ۱۶ نظام عملیاتی از جمله نظام کشاورزی، مدیریت قوانین روستا، دامپروری، آموزش و پرورش و غیره به دنبال یک مدیریت یکپارچه در روستاهاست، اضافه کرد: توسعه روستایی از محورهای اساسی توجه دولت سیزدهم است و اجرای این طرح گام بزرگی در این راستا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر دستگاه‌های اجرایی در مدیریت روستایی دخیل هستند، سندی برای مدیریت یکپارچه نیاز بود و بر همین اساس نیز سند توانمندسازی و کارآفرینی روستایی موسوم به «تکام» تنظیم و اجرا شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اجرای این طرح از تصمیم‌های بخشی و جزیره‌ای و استهلاک منابع و اعتبارات در مناطق روستایی جلوگیری می‌کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه متمرکز کردن اعتبارات در قالب یک مدیریت یکپارچه در روستاها با اجرای طرح تکام میسر می‌شود، اضافه کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر نیز یک‌هزار و ۴۷۹ طرح توسعه روستایی در سطح استان با سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و به روستاییان تحویل می‌شود.

به گفته وی از این تعداد، یکهزار و ۱۳۶ طرح توسط دهیاری‌ها و ۳۴۳ طرح توسط دستگاه‌های اجرایی استان در مناطق روستایی اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا