ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات در آذربایجان‌ شرقی

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در آذربایجان شرقی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش کالایی و خدماتی به هیچ عنوان افزایش قیمتی در استان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ارک خبر،یوسف پایدار در نشست هماهنگی اجرای طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از اول تا ۱۵ اسفند طرح نظارت بر بازار در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در دو بخش کالایی و خدماتی جنبه تبیینی و اطلاع رسانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های وزارت صمت و ماهیت مردمی بودن اتحادیه‌ها، طرح تبیین موضوع نظارت و پایش بر بازار شب عید، به اتحادیه‌های صنفی محول شده است تا موارد مورد تاکید در زمینه اجرای طرح نظارتی را اطلاع رسانی کنند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در دو بخش گروه کالایی و خدماتی موارد مورد نیاز به تمام اتحادیه‌ها ابلاغ شده است، گفت: در بخش کالایی، کالاهای مشمول تنظیم بازار مانند قند، روغن، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است که البته اداره کل صمت در عرضه و نظارت بر بازار در کنار جهاد کشاورزی است.

پایدار ادامه داد: اقلام پروتئینی مشمول طرح نظارتی است و واحدهای تولیدی و صنفی باید اقلام مورد نظر را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: اتحادیه نانوایان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم به ویژه تعیین واحدهای کشیک را لحاظ کرده تا در زمینه عرضه با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به برنامه ریزی اتحادیه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو شیفت‌های واحدهای روغن موتور باید از سوی اتحادیه تعیین می‌شود.

وی افزود: به منظور کنترل وضعیت سازمان پایانه تمام خدمات مسافرت‌های درون شهری و برون شهری در ایام نوروز به صورت مستمر رصد می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش ارائه خدمات، صنوف خشکشویی و قالیشویی در اولویت رصد این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر فروش ویژه برخی از کالاها در استان افزود: تمام طرح های فروش ویژه باید با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام و مجوزهای لازم اخذ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا