تکدی گری سازمان یافته در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: تکدی گری سازمان یافته در این استان وجود ندارد، اما روند گدایی انفرادی در حال گسترش است.

به گرارش ارک خبر،احمد موقری روز شنبه افزود: تا حدود پنج سال قبل تکدی گری سازمان یافته و به صورت تشکیلاتی در تعدادی از شهرهای آذربایجان شرقی از جمله تبریز وجود داشت که با درایت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد و همکاری مردم این موضوع در استان به طور کامل برطرف شد.

به گفته وی در آن زمان پرونده قضایی در دادستانی مرکز آذربایجان شرقی تشکیل و تشکیلات مربوطه به طور کامل از بین رفت که اغلب اعضای این باندهای تکدی گرایی ۲۰ نفره را اتباع خارجی تشکیل می دادند.

وی جمع آوری متکدیان از سطح شهرها را یکی از ماموریت ها و وظایف ذاتی شهرداری ها اعلام و اضافه کرد: این مجموعه ها ملزم به جمع آوری و ساماندهی متکدیان هستند که در این راستا هماهنگی هایی به انجام رسیده و شرایط عمومی شهرهای بزرگ آذربایجان شرقی نسبت به سایر شهرهای کشور در این زمینه بهتر است.

موقری به مشارکت بالای مردم در شناسایی و جمع آوری متکدیان در آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: موسسه حمایت از مستمندان تبریز یکی از بهترین و موفق ترین مجموعه های مردمی و غیردولتی در سالم سازی محیط شهری تبریز است که در جمع آوری و رسیدگی به امور متکدیان گام های بسیار مهم و موثری برداشته است.

وی از آحاد مردم آذربایجان شرقی به خصوص شهروندان تبریزی درخواست کرد تا نسبت به معرفی افراد متکدی به تشکل های غیرمردمی و نهادهای حمایتی اقدام کرده و هرگز به افرادی که در معابر اقدام به چنین کارهایی می کنند، مساعدت نکنند.

موقری نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد به همراه موسسه های مردمی را بهترین و مطمئن ترین مکان ها برای حمایت و پشتیبانی مالی و معیشتی از متکدیان واقعی دانست و بر همکاری مردم با این مجموعه ها تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا