در پسابرجام کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

پایگاه خبری ارک – همایش دورنمای اقتصاد ایران با مشارکت اقتصاد آنلاین 12 اسفند در هتل آزادی برگزار خواهد شد. در این همایش اقتصاد ایران و شرایط جدید آن پس از برجام محل بحث و بررسی برجسته ترین تحلیل گران ایرانی قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95  از برگزاری این همایش در اسفندماه با هدف تصویرسازی اقتصاد ایران و جهان و بررسی تاثیرات اجرای برجام و لغو تحریم ها خبر داد.

امیررضا حسنی در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش دورنمای اقتصاد ایران درسال 95 در اسفندماه، با بیان اینکه پیش نیاز بنگاه ها برای اتخاذ تصمیم های استراتژیک و لازمه افراد برای موفقیت در حوزه مالیه شخصی، دارا بودن تحلیل و پیش بینی صحیح از اکنون و آینده اقتصاد است، تصریح کرد: معتقدم آحاد فعال در حوزه اقتصاد می توانند به جای پیش گویی های سلیقه ای و بدون فکت، در پی پیش بینی های کارشناسانه و مبتنی بر واقعیت و تجربه باشند.

وی درادامه به مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس اشاره و اضافه کرد:در این مجمع صاحبنظران سال 2016 را در حوزه فناوری، سال شکوفایی دنیای دیجیتال و در دنیای کسب و کار، سال زایش فرصت ها از طریق مشارکت دانسته اند.

دبیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95 همچنین به پیش بینی رشد اقتصادی کندتر برای اقتصاد چین و قیمت نفت اشاره و خاطرنشان کرد: البته پیش بینی ما افزایش قیمت نفت نیست و در این همایش به چرایی کاهش قیمت نفت می پردازیم.

وی به اجرایی شدن برجام نیز اشاره و اظهار کرد: اکنون با لغو تحریم ها و از بین رفتن تهدیدات بیرونی، نوبت مصاف با چالش های درونی رسیده است به گونه ای که برای شکوفا کردن ظرفیت های اقتصاد باید بیماری های مزمن آن را علاج کنیم.

حسنی، تامین مالی بنگاه ها، بودجه دولت، رکود تولید و سکون بازارها، انباشت بدهی دولت به صندوق ها و پیمانکاران، تامین انرژی مورد نیاز برای توسعه ورشد پیش بینی شده، مهیا کردن زیرساخت ها، بیکاری، اقتصاد متکی به نفت و چالش قیمت نفت، نرخ بهره و چند نرخ بودن ارز را از چالش های پیش روی اقتصاد ایران در سال آینده دانست.

به گفته او با توجه به افزایش میزان صادرات نفت در سال آینده، میزان وابستگی بودجه به نفت افزایش خواهد یافت.

دبیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95  با بیان اینکه نخبگان اقتصاد دنیا درنشست داووس، دوران جدیدی را معرفی کردند که در آن روی دادن انقلاب چهارم صنعتی ناگزیر است، ادامه داد:البته معتقدم که انقلاب چهارم در ادامه انقلاب صنعتی سوم نیست.

حسنی با بیان اینکه از نظر من ایده آل ترین بازار برای سرمایه گذاری در سال آینده بورس است، تاکید کرد: منظور این است که بورس اولین  بازاری خواهد بود که در آن گردش سرمایه رشد می کند.

وی افزود: البته کاهش قیمت جهانی کالا ها در سال آینده یکی از معضلات بورس خواهد بود  چرا که وابستگی برخی سهام به قیمت های جهانی بیش از 70 درصد است.

دبیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95 با بیان اینکه رفتار نوسانات قیمتی در ایران تغییر خواهد کرد، گفت: نوسانات معقول تر و قابل پیش بین تر خواهد بود و در نتیجه فعالان اقتصادی را برای ورود به بازارهای آماده می کند.

حسنی همچنین با بیان اینکه افزایش رشد اقتصادی به معنای سلامت اقتصادی کشورها نیست، تصریح کرد: به استثنای سال 2009، طی سال های گذشته آمریکا رشد اقتصادی داشته اما عملا قدرت خرید مردم آن کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شاهد فصل جدیدی در اقتصاد خواهیم بود، اضافه کرد: در این شرایط باید به جای ارائه پاسخ های تکراری و ناموزون، پرسش های درست و هوشمندانه مطرح کنیم و باید نگرشی نو در اذهان ما هویدا شود.

افشین عزیزی، دبیر همایش نیز با بیان اینکه با لغو تحریم های حمل و نقل هوایی هوایی و دریایی، تحریم های بانکی، شاهد جهش در صنعت گردشگری خواهیم بود، گفت: با برگزاری این همایش دورنمایی برای سرمایه گذاران تصویر می کنیم تا بتوانند برای مواجهه با شرایط اقتصادی آینده آماده شوند.

بر اساس این گزارش همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95، دوازدهم اسفند ماه، توسط موسسه اقتصاد ایرانیان با همکاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی آیتو با محورهای تصویرسازی اقتصاد ایران و جهان، تاثیرات اجرای برجام و لغو تحریم ها، چشم انداز بازار پول و سرمایه، رکود یا رونق بازار مسکن بر گزار می شود.

در این همایش مسئولان و تحلیل گرانی نظیر شاپور محمدی، یحیی آل اسحاق، علی آقامحمدی، صادق الحسینی، حسن قالیباف اصل، اسماعیل لله گانی، محمدرضا پور ابراهیمی و غلامرضا مصباحی مقدم سخنرانی خواهند کرد.

همایش در هتل آزادی برگزار می شود و امکان طرح پرسش از تحلیل گران برجسته اقتصاد ایران وجود دارد.

هزینه شرکت در این همایش 200 هزار تومان است.

برای ثبت نام در این همایش با شماره های 26205994 و 26205997 تماس بگیرید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا