لیگ برتر والیبال؛ پیکان در تلاش برای ثبت رکوردی جدید

پایگاه خبری ارک – تیم والیبال پیکان تهران که با 12 قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر والیبال است، در صورت کسب پیروزی برابر شهرداری ارومیه و صعود به دیدار نهایی برای شانزدهمین بار برای کسب سکوهای اول یا دوم این رقابت ها گام برمی دارد.

لیگ برتر والیبال ایران در ادوار گذشته به دو صورت «دوره ای» و یا «دوره ای همراه با پلی آف» برگزار شده است که تیم پیکان تهران با کسب 12 عنوان قهرمانی و سه مدال نقره، تاکنون 15 بار در سکوهای اول و دوم این رقابت ها قرار گرفته است.
والیبالیست های پیکان که سه عنوان سومی نیز در پرونده کاری خود دارند، روز چهارشنبه هفته جاری برای سومین بار در مرحله نیمه نهایی لیگ بیست و نهم به مصاف شهرداری ارومیه می روند تا درصورت شکست این تیم راهی دیدار نهایی شده و رکورد جدیدی در افتخارات خود ثبت کنند. البته رکوردهای پیکان در لیگ برتر والیبال ایران، قهرمانی مردان آسیا و جهان شاید سال ها قابل دسترسی برای دیگر تیم های والیبال ایران نباشد.
دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران در دو مسابقه رفت و برگشت این مرحله یک بر یک شدند و برای تعیین دیگر فینالیست امسال از ساعت 15 و 30 دقیقه چهارشنبه در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر می روند.
پیکان در تهران و در دیدار رفت حریف خود را سه بر یک شکست داد و در ارومیه و در دیدار برگشت سه بر یک مغلوب شهرداری ارومیه شد. حال دو تیم دوباره در تهران به مصاف یکدیگر می روند و برنده این مسابقه به دیدار نهایی لیگ برتر بیست و نهم صعود خواهد کرد تا حریف بانک سرمایه شود.
شهرداری ارومیه که در دیدار نهایی سال گذشته مغلوب پیکان شد و جام قهرمانی را از دست داد، این مسابقه برایش حکم دیدار نهایی دارد و با تمام توان برای اثبات توانایی خود به میدان می رود. از سوی دیگر پیکان از تجربه 12 بار قهرمانی خود در لیگ برتر از امتیاز میزبانی در این دیدار سود خواهد برد تا برای شانزدهمین بار خود را آماده کسب یکی از عنوان های اول یا دوم کند.
دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه در هفته های پایانی دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی نیز به مصاف یکدیگر رفتند که پیکان در دور رفت سه بر صفر در تهران حریف خود را شکست داد، اما در دور برگشت در ارومیه سه بر یک مغلوب این تیم شد.
با توجه به اینکه این دو تیم در لیگ برتر والیبال تاکنون چهار بار به مصاف یکدیگر رفته و هر کدام دو برد کسب کرده اند، از نظر آماری نمی توان گفت کدام تیم برتر میدان حساس تهران خواهد بود. از نظر بازیکنان ملی پوش نیز دو تیم بازیکنان با تجربه ای در اختیار دارند که می توانند نقش مهمی در صعود داشته باشند.
تیم شهرداری ارومیه از نظر میانگین سنی بازیکنان نسبت به پیکان مسن تر و با تجربه تر است، اما پیکانی ها در مقابل انرژی بیشتری به دلیل استفاده از بازیکنان جوان دارند. حال باید منتظر بازی سوم این دو تیم باشیم تا مشخص شود که تجربه مفید خواهد بود یا انرژی جوانی.
تیم بازنده این دیدار، حریف ثامن الحجج خراسان در دیدار رده بندی بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال مردان ایران خواهد شد و تیم برنده نیز با بانک سرمایه برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا